Biztonság fórum
Legfrissebb anyag: 2017. május. 4.

Biztonság fő téma:

Ha hozzá szeretnél szólni a fórumhoz, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
jbakos 2013. december. 7.
30ezer km-es, 11 hónapos Mazda6-osomat szinte csak az M6-oson használom, ám néhány hete egy felelőtlenül előző, elém hajtó kamion miatt 130-ról való hirtelen lefékezés után rázni kezdett a kormány, de csak fékezéskor és csak 100-130 között.
A rendkívül szakszerű szervíz vizsgálat során kiderült: elgörbült(!) a féktárcsa (ezek szerint csak egy nagyobb fékezésre van hitelesítve?), mert a modell tömegéhez nem passzol a tárcsa (vélik a szerelők), sőt nem is első eset a szervízben, ámde garanciális cserét ne várjak, mert a Mazda Motor Hungary szerint nem volt még elég sok reklamáció.
Ennek ellenére a szervízesek garanciális cserét javasoltak, amit a MMH kapásból elutasított: "A féktárcsa kopó alkatrész, olyan hosszú az életttartama, ahogyan használják".
Amúgy mind a(gyári eredeti)fékbetétek, mind a féktárcsák rendkívül megkímélt állapotúak, berágódás mentesek.
Ez a harmadik Mazdám, egyiknél sem kellett soha féktárcsát cserélnem, tizenöt éve nem volt se cascos se kötelezős balesetem.
Persze tovább próbálkoztam, ismételten megkerestem a MMH-t, de arra hivatkoztak, hogy a típus "rendelkezik mind európai mind magyarországi jóváhagyással".
Most már csak az a kérdés, a legközelebbi komolyabb fékezésnél ismét "csak" elgörbül a tárcsa - vagy inkább rohanjak bele az előttem fékezőbe??
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár