Öt magyar csapat készült fel az idei Shell Eco-marathon Europe versenyre, melynek során a diákok a lehető legtakarékosabb autókat tervezik meg, építik egy éven át és végül a pályán tesztelik tudásukat.
24 országból érkező 227 csapat, több mint 3000 diák arra készül Európa-szerte, hogy a 2012-es Shell Eco-marathon Europe versenyen teszteljék vezetési technikájukat és tudományos felkészültségüket az új utcai versenypályán, melyet kifejezetten a Shell Eco-marathon Europe 2012 versenyre alakítottak ki Rotterdamban. Ez lesz az első alkalom, hogy utcákon versenyeznek majd a diákok, így a nézők a pálya széléről is drukkolhatnak majd nekik.
A tavalyi év rekordere a GAMF csapata
A versenypálya öt 90°-os kanyarral rendelkezik, ami igencsak próbára teszi a pilóták vezetési tudását, hiszen a fékezés, gyorsítás és kanyarodás az eredmények 50%-át befolyásolja majd. Az utcai versenyzés közelebb hozza a megmérettetést a nagyközönséghez és lehetővé teszi, hogy a gyakorlatban is életre keljenek a jövő energetikai megoldásai. A 28. Shell Eco-marathon Europe versenyt május 17. és 19. között rendezik meg, amely idén Németországból Rotterdamba, Hollandiába költözik.
A kalocsai mintájú pécsi jármű az elektromos autók hidrogénforrású kategóriájában indul
Prototípus kategóriában indul a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kara, a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola, az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kara, valamint a Kecskeméti Főiskola. UrbanConcept kategóriában a győri Széchenyi István Egyetem versenyez.
A kecskeméti középiskolai csapat szinte teljesen áttervezte elektromos autóját
A tavalyi év rekordere és az SKF Dizájndíj nyertese, a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata felkészült rá, hogy megdöntse tavalyi rekordját és több mint 2277 km-t tegyen meg. Az új karosszériát 3D-ben tervezték meg, majd számítógépes áramlástani szimulációs vizsgálat után a magot egy marógépen maratták ki, hogy minél pontosabb legyen. Az Electric-Kandó középiskolai csapata Kecskemétről szintén teljesen áttervezte elektromos autóját, hogy túlszárnyalják tavalyi 371 km/kWh eredményüket.
A győri csapat vízállóvá tette az autót
Az Óbudai Egyetem már ötödik éve versenyez, továbbfejlesztették a motort, valamint az első kerekek kormányzottak. A Pécsi Tudományegyetem Orca csapata aerodinamikailag optimalizált formát tervezett, idén a kalocsai mintájú jármű az elektromos autók hidrogénforrású kategóriájában indul, ami igazi újdonság a magyar csapatok történetében. A győri Széchenyi István Egyetem napelemes csapata, a SZEnergy vízállóvá tette az autót az időjárási viszonyoknak megfelelően, valamint a feszültségszint maximalizálása érdekében módosították napelem-köreiket.
DIGITÁLIS MAGAZIN