Így működik a Volvo gyalogoslégzsákja
Hírek, 2012. május. 23.
AS

A Volvo az első olyan gyártó, amely gyalogoslégzsákkal felszerelt autót kínál, a gázolásos baleset sérülését csökkentő eszköz az új V40 alapfelszereltsége.

 

 

Európában a halálos kimenetelű balesetek 14 százalékában gyalogos az áldozat, az Egyesült Államokban 12 százalék, Kínában pedig 25 százalék ez az arány, a súlyos sérülések száma pedig ennél is több. A gázolásos balesetek során a legsúlyosabb fejsérüléseket a motorháztető alatti kemény szerkezet, a szélvédő alsó része és az A-oszlopok okozzák. A Volvo újonnan kifejlesztett gyalogoslégzsákja ezeket a sérüléseket kívánja csökkenteni.

 

 

Az autó elejébe ágyazott hét érzékelő jeleket továbbít a vezérlőegységnek. Amikor az autó fizikai kapcsolatba lép egy objektummal, a jelek módosulnak. A vezérlőegység kiértékeli a jeleket, és ha emberi lábként értelmezi a jelek által továbbított információkat, kinyílik a gyalogoslégzsák. Gázolás esetén a motorházfedél hátsó része kiold, ezzel egyidejűleg a légzsák megtelik gázzal, és felfúvódása közben tíz centivel megemeli a motorháztetőt. A motorháztető és a motortér kemény részei között létrejövő rés miatt a motorháztető deformálódhat, tompítva ezzel az ütközést a gyalogos becsapódásakor.

 

Felfújt állapotban a légzsák lefedi az ablaktörlők területének egészét, a szélvédő körülbelül harmadát, valamint az A oszlopok alsó részét. A rendszer aktiválódásától a teljes felfúvódásig néhány századmásodperc telik el. A rendszer 20 és 50 km/órás sebesség között aktív, mivel a gázolásos balesetek 75 százaléka 40 km/óránál alacsonyabb sebességnél történik. A gyalogoslégzsák egy zsákból és egy hibrid gázfejlesztőből áll, aktiválódáskor a zsák néhány ezredmásodperc alatt telik meg gázzal.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár