Lépcsőshátú világautók a Citroëntől
Hírek, 2012. június. 21.
AS

Két lépcsőshátú kompakt autót is bemutatott a Citroën, amelyek a C4 alapjaira épülnek. A C-Elysée és a C4 L a világ különböző piacain lehet sikeres.

 

 

Bemutatta lépcsőshátú világautóit a Citroën: mindkettő a C4 alapjára épül, a C-Elysée az egyszerűbb és olcsóbb, míg a C4 L az elegánsabb és drágább kivitel. A C-Elysée a nemrég megjelent Peugeot 301 testvérmodellje, de attól külső és belső kialakításában is különbözik. Az alsó-középkategóriás négyajtós autó 4,43 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,47 méter magas, a tengelytávja 2,65 méteres, a csomagtartója pedig 506 literes kapacitású.

 

 

A motorkínálat az 1,2 literes, 72 lóerős, 110 Nm nyomatékú négyhengeres, változó szelepvezérléses benzinessel indul, ennek fogyasztása 5 l/100 km. A választék része az 1,6 literes benzines VTI motor 115 lóerővel, valamint az 1,6 literes HDI is 92 lóerővel és 4,1 literes fogyasztással. A C-Elysée tervezése során a rosszabb időjárási és útviszonyokra is felkészítették az autót, felszereltsége pedig kielégíti az alapvető igényeket: automata klíma, tolatóradar, tempomat, bluetooth és navigációs rendszer is lehet benne. A C-Elysée tervezése a Citroën francia központjában folyt, gyártása Spanyolországban zajlik majd, forgalmazását 2012 végén kezdik meg.

 

 

Nagyobb és elegánsabb a C4 L, amely a Citroën szerint a kompakt modell Lounge kivitele, innen az elnevezés. A 4,62 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,5 méter magas autó formája a nagyobb C5 modellre emlékeztet, onnan lehet ismerős a konvex formájú hátsó szélvédő is. A C4 L tengelytávját tíz centiméterrel 2,71 méteresre nyújtották, így a hátsó üléseken több a hely, mint az ötajtósban, míg a csomagtartó 440 literes befogadóképességű.

 

 

A BMW-vel közösen fejlesztett 1,6 literes THP turbós benzinmotor 150 vagy 170 lóerős kivitele kerül a C4 L motorházfedele alá, amelyhez hatsebességes automata váltó csatlakozik. Kínában ezen kívül 1,8 literes, 135 lóerős szívómotorral is elérhető lesz az autó. A felszereltsége közt olyan extrákat találni, mint a tolatókamera, fűtött szélvédő, bluetooth, DVD lejátszó és 7 colos érintőképernyős navigációs rendszer. A Kínában és Európában tervezett autót elsősorban a kínai és orosz piacra szánják, gyártani is ebben a két országban fogják majd.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár