Moszkvában jelent meg a Mazda6 harmadik generációja, amely nem csak sportosabb formájú és tágasabb utasterű, de könnyebb és takarékosabb is lett elődjénél.
Moszkvában tartotta a Mazda6 harmadik generációjának bemutatóját a japán gyártó. A középkategóriás újdonság a Mazda második olyan modellje a CX-5 szabadidő-autó után, amely a Skyactiv építőkészletből állt össze. Az alapoktól újratervezett műszaki alappal a japánok célja az, hogy a korábbiaknál biztonságosabb és takarékosabb autót készítsenek.
A Mazda6 négyajtós, lépcsőshátú karosszériával mutatkozott be, de egy korábbi fotóról biztosra vehető, hogy kombi kivitele is lesz. A négyajtós modell 4,865 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,45 méter magas, ami azt jelenti, hogy 110 mm-rel hosszabb, 45 mm-rel szélesebb és 10 mm-rel magasabb elődjénél, a 2,83 méteres tengelytáv 105 mm-es növekedést jelent. A nagyobb külső méretek tágasabb belsőt is jelentenek: a hátsó lábtér négy centivel nagyobb, míg az ülőlap kettő, az üléstámla három centivel lett hosszabb. A csomagtér 483 literes, ami azonban 21 literrel kevesebb, mint az elődben.
Kétféle benzinmotorral jelent meg az autó, de biztosra vehető, hogy az európai piacon a dízelek is elérhetők lesznek. A 2 literes, négyhengeres benzines 150 lóerős és 210 Nm a legnagyobb nyomatéka, míg a 2,5 literes, szintén négyhengeres benzinmotor 192 lóerőre és 256 Nm nyomatékra képes. A kisebb motorhoz hatsebességes kézi váltó jár és opciós a szintén hatfokozatú automata, amely a nagyobb erőforrásnál széria.
A Skyactiv technikának köszönhetően az új Mazda6 jelentősen könnyebb lett: mindössze 1340 kilogrammot nyom. Az i-stop nevű start-stop rendszer szériafelszerelés, míg a nagyobb motorhoz jár a Mazda újonnan kifejlesztett regenerációs berendezése is: már gázelvételkor megkezdődik az energia visszatermelése egy kondenzátorba, amelyről a fedélzeti elektromos fogyasztókat táplálják. A Mazda6 fogyasztása így különösen alacsony: a 2 literes motor átlagfogyasztása 6 l/100 km, a 2,5 literesé 6,4 l/100 km.
Nem csak szép, de áramvonalas is a Mazda középkategóriása, a karosszéria légellenállási együtthatója 0,26. Az alapmodellre 17 colos kerekek kerülnek, míg a jobban felszerelt változatok 19 colosakat kapnak. A műszerfal a CX-5 átlátható és egyszerűen kezelhető stílusát követi. A három kerek számlap közül a jobb oldaliban 3,5 colos kijelző kapott helyet a fedélzeti számítógép adatainak, míg a középkonzolra 5 colos képernyő került a navigáció és multimédia számára, ezt az ülések közti forgó-nyomógombbal lehet vezérelni. A Mazda6 biztonsági eszközök egész sorát vonultatja fel, az adaptív fényszórótól a holttérfigyelő rendszeren és sávelhagyásra való figyelmeztetésen át a ráfutásos baleseteket megelőző rendszerig.
vagy olvasd digitális formában!