Már sok mindent tudtunk a hetes Golfról, de az első képeket csak most hozta nyilvánosságra a Volkswagen. A stílus nem változik, de az új Golf takarékosabb és jobban felszerelt lesz az előzőnél.
Hosszabb, szélesebb és alacsonyabb a jelenlegi modellnél
Sok adatot elárult már a Golf hetedik generációjáról a Volkswagen, de az első képeket csak szeptember elején mutatta meg. Az újdonság stílusa nem változik az elődhöz képest, a jellegzetes formai elemeket mind megtaláljuk, igaz, frissebb formában. Az autó 4255 mm hosszú, 1799 mm széles és 1452 mm magas lesz, ami azt jelenti, hogy 56 mm-rel hosszabb, 13 mm-rel szélesebb és 28 mm-rel alacsonyabb a jelenlegi modellnél. A tengelytáv 59 mm-rel növekszik, és a csomagtartó is öblösebb lesz, a jelenlegi 350-ről 380 literesre növekszik a kapacitása. Az új Audi A3 és Seat Leon mintájára az MQB moduláris padlólemezre épülő Golf könnyebb is lesz mintegy száz kilogrammal, így az alapmodell 1150 kilogrammot nyom a mérlegen.
Nagyobb a tengelytávja, tágasabb az utastere és öblösebb a csomagtere
A belépő kivitelt 1,2 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor hajtja 85 lóerővel, ennek 4,9 l/100 km az átlagfogyasztása. Még érdekesebb az 1.4 TSI 140 lóerős változata, amely részterhelésnél lekapcsol a négy hengerből kettőt, így spórol az üzemanyaggal. Az új motor így átlagosan 4,8 litert fogyaszt száz kilométeren, szemben az elődben lévő 122 lóerős 1.4 TSI 6,2 literjével. A dízelek közül az 1,6 literes TDI indítja a kínálatot 105 lóerővel és 3,8 l/100 km-es átlagfogyasztással, ez az érték a Bluemotion csomag esetén 3,2 literre csökken. A 2 literes TDI teljesítménye már 150 lóerő, ennek fogyasztása 4,1 l/100 km.
Az új padlólemezre épülő hetes Golf száz kilogrammal könnyebb elődjénél
Az új Golf kétféle hátsó futóművel kerül forgalomba: az alapmodellek csatolt lengőkarost kapnak, míg a 140 lóerőnél erősebb kiviteleket multilink futóművel szerelik. Az elődhöz hasonlóan rendelhető adaptív lengéscsillapítás-szabályzás, és különféle vezetési üzemmódok (takarékos, sportos, komfortos) beállítására is lehetőség nyílik. Bővül a vezetéssegítő rendszerek sora: változó áttételű kormányzás, adaptív tempomat, sávtartó, ráfutás-gátló, táblafelismerő és fáradtságfigyelő rendszer is lesz az autóban. Ütközés utáni vészfékező rendszer is kerül az autóba, amivel megakadályozható egy újabb baleset bekövetkezése.
Szériafelszerelés az elektronikus kézifék és az érintőképernyő
Műszerfala átlátható és könnyen kezelhető, a középkonzol a vezető felé fordul, a műszerek süllyesztettek. Minden modell elektronikus kéziféket kap, ami több helyet hagy a pakolórekeszeknek. A középkonzol érintőképernyője is szériafelszerelés, a Golf alapmodellje 5 colos fekete-fehér TFT-t kap, míg a jobban extrázott kivitelekbe 5, 5,8 vagy 8 colos színes kijelző kerülhet, utóbbi kettő már a mobiltelefonok képernyőihez hasonló mozdulatokkal kezelhető.
38 év alatt több mint 29 millió példány kelt el belőle
Németországban az új Golf alapváltozata pontosan annyiba, 16 975 euróba kerül, mint a kifutó modell, ám a hetes Golf ezért a pénzért már az 1.2 TSI motort kapja a korábbi 1,4-es helyett, és a szériafelszereltsége is gazdagabb. Hét légzsák és ESP minden új Golfban lesz, ezen felül elektronikus differenciálzár, guminyomás-érzékelő, klímaberendezés, elektromos ablakemelő, központi zár, start-stop rendszer és fékenergia-visszatermelő rendszer is alapáron jár az autóhoz.
vagy olvasd digitális formában!