Irány a szakadék! – A Magyar Autóklub tavalyi mérlege
Egyéb, 2012. szeptember. 11.
AS

Noha még mindig nem válaszolnak kérdéseinkre a Magyar Autóklubnál, a tavalyi mérlegükből kiderül, hogy növekvő bérköltség mellett csökken az árbevétel. Sokmilliós fizetések, luxusautók, utazások és veszélyes alapszabály-módosítás kövezik ki a klub útját a szakadék felé.

 

Dömsödi Gábor

 

Egy régi történet

A Magyar Autóklub már 2000-től peres úton próbálta kideríteni azt, hogy a MOL visszaél-e gazdasági erőfölényével, amikor a benzin árát meghatározza. Az Autóklub akkor azt kifogásolta, hogy a MOL a Magyarországon kitermelt és vezetéken érkezett olcsóbb orosz kőolajból készített benzinért is olyan árat számolt fel, mintha azt a drágább nyugati tőzsdén vásárolta volna meg. A bíróság a per folyamán elrendelte, hogy a MOL mutassa be, milyen alapon számolja ki a benzin árát. Titoktartási kötelezettség mellett az Autóklubtól hárman nézhettek bele a cég papírjaiba. Ezután az Autóklub elnöksége úgy döntött, hogy visszavonulót fúj a perben. Az Autóklub főtitkára, dr. Kovács Zoltán 2006 januárjában az RTL Klubon Fazekas-Ruck Leventének nyilatkozva kijelentette: már úgy gondolja, hogy tisztességes módon alakítja ki a társaság a benzin árát. „Minket a végeredmény érdekel. Ennek a végeredménye az, hogy az ár, amit alkalmaznak, az tisztességes. Nos, természetesen, mondjuk jobb helyzetben vagyunk, mert ismerjük a korábbi énünkhöz képest is a valós helyzetet” – mondta Kovács Zoltán, a Magyar Autóklub főtitkára. Vannak városi legendák, hogy ez az elállás alapozta meg az azóta is tartó kiváló MAK és MOL viszonyt. De mi most koncentráljunk arra, hogy a Magyar Autóklubnak, mint autós érdekvédelmi szervezetnek volt egy gyanúja, miszerint itt átverik a magyar autósokat. A MOL betekintést engedett az iratokba, az autóklub visszakozott, és megnyugtatott mindenkit: rendben van az árképzés. Az érdekvédő tette a dolgát, és bennünk természetesen fel sem merült, hogy zsarol, vagy egy nagyvállalat rossz hírét kelti.

 

A két és félmilliós repülőjegy

Nekünk, szintén autós érdekvédőknek van egy rossz érzésünk. Szerintünk a Magyar Autóklub rövidíti meg a magyar autósokat, mivel a klub vagyonmát feléli, miközben a klub javaiból érdemein túl juttat a klub főtitkárának, elnökének, elnökségének.

De a MAK nem a MOL. Nem enged bepillantást az adatokba, és nem is válaszol a kérdéseinkre. Sőt azt állítja: zsaroljuk és rossz hírét keltjük. Pedig a MAK nem egy versenyhelyzetben lévő nagyvállalat, hanem egy, a tagjait képviselő érdekvédelmi szervezet. De úgy viselkedik, mint egy titkosszolgálat. Pedig a gyanúnkat számtalan bizonyíték erősíti. Az, hogy a klub két vezetője gyakran utazik kongresszusokra, milliókért olyanokra is, amelyekre később már nem is emlékeznek. Például sajtótájékoztatóján arra sem emlékezett a klub főtitkára, dr. Kovács Zoltán, hogy egy ausztráliai találkozó az AIT vagy FIA kongresszusa volt-e. De azt kijelentette, hogy fontos klubérdek volt részt venni rajta. Leszögezte azt is, hogy ilyen messzire ő csak első osztályon hajlandó utazni, az elnökkel együtt 2 millió 514 ezer forintért. Ennyi volt csak a repülőjegy ára. Szerintem már ennyinek, egy ilyen pazarló – és tegyük hozzá: a rossz anyagi helyzetben lévő átlagautóssal szemben is érzéketlen – jegyvásárlásnak is erősen el kellene gondolkoztatnia a tagságot, hogy a megfelelő emberek kezelik-e a vagyonukat.

Kiderült azóta, hogy a főtitkárt felesége és fiai is elkísérték az útra, az ő szállodaköltségüket is a Magyar Autóklub állta, azt csak hetekkel a visszautazás után fizették be a klubpénztárba.

 

A8-as luxusautó és romló eredmények

Sok a kérdéses ügy és az is furcsa, hogy a főtitkár egy több tízmilliós Audi A8-at használ. Erről a főtitkár nyilatkozatára hivatkozva az RTL Klub azt állította, hogy a német autóklub, az ADAC ajándéka. Ez azonban nem igaz.

A legnagyobb baj az, hogy ezek mögött a szerintünk erősen túlzó költségek mögött nincs valós teljesítmény. A klub bevételei csökkennek, míg 2002-ben az árbevétel 5 milliárd 190 millió forint volt, ez 2011-re lecsökkent 3 milliárd 685 millióra, pedig közben az infláció jelentősen csökkentette a pénz értékét és növelte a szolgáltatások, így a MAK szolgáltatásainak árát is. Úgy sikerült ezt a kisebb bevételt elérni, hogy nem csak az árakat növelték, hanem megszüntették az ingyenes tiszteletbeli tagságot is, ami évtizedeken keresztül járt a hűséges klubtagoknak.

Közben a bérkifizetések nem tükrözik ezt a romló teljesítményt, sőt, ellentétes képet mutatnak. 2002-ben 619 millió forint volt a bérköltség, tavaly már 1 milliárd 576 millió! Ha elvégezzük a számítást, látjuk, hogy a bevételeknek 2002-ben még csak a 11,9%-a ment bérre, míg 2011-ben már 42,7% ez az arány!

Ez magyarázatra szorul. Ezért pont most egy éve kérdéseket tettünk fel írásban a Magyar Autóklub főtitkárának, dr. Kovács Zoltánnak a szolgáltatás és érdekvédelem háttérbe szorulásáról, mesésnek mondott jövedelméről, a luxus utakról, a luxus székház építésének áráról, szükségességéről, de kérdéseinkre többszöri próbálkozásunkra sem válaszoltak, a sajtótájékoztatójukra nem engedtek be, de az ott lévő újságíró kollégák sem kaptak választ ugyanezekre a kérdésekre.

 

Sokmilliós fizetések

Később perrel fenyegettek meg minket (erről elnökségi határozatot hozott a MAK), miközben helyreigazítást nem kértek. A perből persze nem lett semmi, valószínű az Autóklub vezetése érzi, nem nekik kedvez a nyilvánosság. Ha nem lenne titkolnivalójuk, akkor a nyilvánosság és a tagság elé tárnák a kért adatokat. Érdekes, hogy a MOL nem fenyegette meg annak idején a MAK-ot a per indításával hitelrontás miatt, hanem megmutatta a legértékesebb, és egyébként a konkurencia miatt titkosan kezelt adatokat. Tehát ez a magatartás, amit a MAK folytat, eléggé beszédes, itt valamit titkolni kell, de nagyon.

De mit és miért? Mi szándékosan nem beszéltünk a Klubrádió eladásáról. Mert egyrészt nem értünk egyet azzal, ahogy a politika próbálja ellehetetleníteni ezt az adót, és mert az Autóklub furcsa gazdálkodására a Klubrádión kívül is találunk bőségesen példát. De azt ki kell jelenteni, hogy a rádióeladás erősen megkérdőjelezhető, és egybehangzó állítások szerint az eladással a klubot jelentős kár érte.

Szándékosan nem beszéltünk a Klubpetrol csődjéről sem, pedig ennek gazdálkodásában és bukásában is jelentős része volt a MAK jelenlegi vezetésének. Még akkor is, ha a vesztség számonkérésekor úgy rázták le magukról a felelősséget, mint kutya a vizet. Hogy ezt megtehették, abban része lehetett a kiterjedt politikai kapcsolatrendszernek is, de ezt sem vizsgáltuk cikkünkben, és nem szerepelt kérdéseink között egyetlen egy sem, ami a politikai kapcsolatokról szólt volna.

Mindössze annyit kérdeztünk, igaz-e, hogy dr. Kovács Zoltán, a klub főtitkára annyit keres egy hónapban, mint a magyar miniszterelnök, a házelnök és a köztársasági elnök együtt. Lehetett volna erre válaszolni, ha nem igaz az állítás, akkor cáfolni, ha igaz, akkor megindokolni, mert ez azért már magyarázatra szorul. De nem történt semmi. Se válasz, se helyreigazítási kérelem.

Az némi támpontot adhat az eligazodásra, hogy az interneten fellelhető a klub egykori gazdasági vezetőjének vagyonnyilatkozata. E szerint P. Mihály 2004-ben 43 millió 399 ezer 882 forintot keresett. (Az előző éve is jó volt több mint 42 millióval!) Ez havi 3 millió 616 ezer forint! Igen, hárommillió-hatszáztizenhat. Ennyit keresett 2005-ben a klub második-harmadik embere. Mennyit keres akkor az első most 2012-ben?

Évi 50, 70, 100 milliót?

Szögezzük le, bármennyit is, az törvényes, ha az elnök és az elnökség jóváhagyja. Ez megtörtént. De mindez még lehet erkölcstelen. Azt, hogy az-e, a tagság értékítélete dönti el. De ha nem ismer adatokat, akkor nincs kontroll az elnökség felett. Mert ahhoz, hogy ez az állapot fennmaradhasson, az is kell, hogy a tagság ne zavarja el vasvillával, vagy stílusosan féltengellyel az ilyen elnökséget. Ahhoz pedig, hogy a féltengellyel végzendő tornagyakorlatokról a tagság dönthessen, átláthatóság szükségeltetne, hogy a klubtag tudja, milyen kifizetéseket és gazdálkodást hagy jóvá az elnökség. De itt nincs semmilyen adat, nincs válasz, nem csak az én, hanem egyetlen újságíró által feltett kérdésre sem. Még az is titkos adat, hogy mennyibe került a klub új székháza!

 

Célszerinti tevékenység a koktélozás és félmilliós telefonszámla

Eközben pedig szörnyű pazarlás folyik a szervezeten belül. Nem csak a már említett luxusutakkal és luxusautókkal kényeztetik magukat a vezetők, hanem nagyon szabadon kezelik a saját költségeiket is. Például utazásokkor nem csak a szállodát, a repülőjegyet, a napidíjat, hanem a társadalmi szervezetek tagjainak (pl. elnökség) a frissítő italokat is a célszerű tevékenységek között elszámolandónak rögzíti az alapszabály melléklete. Pont úgy, mint például az országúti segélyszolgálatot. Tehát amikor a melbourne-i Hyattban vacsorázik a főtitkár, vagy alkoholos koktéllal frissíti magát az elnökségi tag egy szállodában az elnökségi ülés alkalmával, az pont olyan klubtagok érdekében végzett célszerinti tevékenység, mint amikor a sárga angyal kereket cserél az út szélén. Más kérdés, hogy a sárga angyal mindezt megalázóan alacsony bérért teszi, szemben a főtitkárral, aki napidíjként csak a szóban forgó melbourne-i 12 napos útra (van ilyen hosszú konferencia?) napidíjként 381 ezer 548 forintot vett fel. Ez a napidíj is célszerinti tevékenység!

Érdekesen használja a Magyar Autóklub a mobiltelefonokat is. Egyik cikkem után egy mobiltelefon-számla másolatát hozta nekem a posta. Egy 2005. januári, 100028380473 sorszámú Pannon GSM számláról van szó, amelynek végösszege egy telefonszámra 538 248 forint. Ez a számla angol területen, 2004. 11. 26. és 2004. 12. 25. között, egy hónap alatt folyamatosan a GPRS roaming internetforgalom miatt dagadt ilyen hatalmas összegűre.

A Magyar Autóklub főtitkára, dr. Kovács Zoltán – akinek a neve a számlán szerepel – a rendelkezésre álló információk szerint ebben az időben csak pár napot töltött Angliában magánúton, a karácsonyi ünnepek idején, ahol kint tanuló fiát látogatta meg. Akkor ki használta folyamatosan a telefonját a szigetországban?

Informátorunk szerint a fia, de ha ez így lenne, akkor a több mint félmillió forintot befizették volna a Magyar Autóklub pénztárába, ha késve is, mint ahogy az a gyerekek ausztrál szállodaszámlájával történt. Vádaskodni pedig nem szeretnénk, főként azért, mert súlyos kérdésről van szó. Az ugyanis, ha valaki egy cég pénzéből fizet magáncélra, az vagy hűtlen kezelés vagy sikkasztás, nem tudom, nem vagyok jogász.

 

Az elnök mellébeszél

Biztosan van logikus magyarázat. Ezért, és azért mert én még hiszek a jó király meséjében (akit a környezete félrevezet, de ő megrázza magát és rendet tesz), megírtam az esetet dr. Hegedűs Oszkárnak, a Magyar Autóklub elnökének.

Meg is érkezett a válasz, no nem az elnöktől, hanem a jogi képviselőjétől:

Megbízóm felkért arra is, hogy közöljem Önnel, hogy a Magyar Autóklubnál mind a folyamatba épített, mind a társadalmi testületeken keresztült gyakorolt ellenőrzési rendszer és kontroll biztosíték arra, hogy jogosulatlan és indokolatlan kifizetésekre ne kerüljön sor. Ez vonatkozik az Ön által felvetett konkrét esetre is. Valamennyi körülmény figyelemvétele alapján megbízóm az Önnel, jogi képviselőjével és újságíró kollegájával történő egyeztetést nem tartja indokoltnak, elvárhatónak.

Nem azt írták, hogy nem volt ilyen számla, sem azt, hogy az hamisítvány. Nem írták azt sem, hogy a telefont a főtitkár, vagy valamely MAK dolgozó használta jogszerűen. De arról sincs szó a válaszban, hogy tévedés történt, és a pénzt x vagy y pótlólag befizette a MAK pénztárába. Semmi konkrétum a konkrét esetről. Nem gyanús ez?

Rendben van, ez a „király” nem olyan bölcs és jóságos, mint a mesében, de talán az elnökség képviseli a tagság (én is Autóklub-tag vagyok) jogos óhaját a gazdálkodás áttekinthetővé tételére. Írtam ezért egy levelet, hogy szeretnék az elnökség előtt beszámolni az általam feszegetett kérdésekről. Ezt írtam a MAK jogi képviselőjének, dr. Somlai Zsuzsannának:

Azt nem tudom továbbra sem elfogadni, hogy a MAK gazdálkodási adatai titkosak, és a szóban forgó számlával kapcsolatban sem megnyugtató az Ön válasza…. Kérem, az elnökséget a mai ülésen tájékoztassák arról, hogy a mai napig nem indítottak ellenem jogorvoslati eljárást, és soha, semmilyen kérdésben sem igazították helyre az általam írtakat. Kérem, tudassák azt is, hogy én szerettem volna az elnökség elé tárni –személyesen is – kérdéseimet, információimat, érveimet. Arról is kérem az elnökséget tájékoztatni, hogy minden kapcsolat-felvételi kísérletem az elnök és a főtitkár elutasítására talált.

 

Elnökségi határozat: az Autóklub nem válaszol

Erre meg is kaptam a következő választ:

Tisztelt Dömsödi Úr!

Tájékoztatom, hogy a Magyar Autóklub Országos Elnöksége 2012. február 23.-án – egyhangú szavazattal – az alábbi döntést hozta.

„A MAK Országos Elnöksége – Dömsödi Gábor lapigazgató – kérésére áttekintette a közte és a Magyar Autóklub képviselői között folytatott levelezésben foglaltakat és annak alapján úgy foglalt állást, hogy nem kíván nevezettel személyes vagy egyéb kommunikációt folytatni, megkereséseire a Magyar Autóklub a jövőben nem válaszol. A 2012. 02. 07.-i elektronikus levélre a konkrét választ a MAK jogi képviselőjének 2012. 02. 21-én kelt levele tartalmazza.”

Az Országos Elnökség megerősíti a 2011. 11. 29-én hozott határozatában foglaltakat, visszautasít minden a Magyar Autóklub jó hírnevét sértő magatartást és nyomatékosan rögzíti, hogy a MAK működése kontrollált és törvényes ugyanakkor a demokratikus intézményrendszer kereti között áttekinthető és nyilvános.

Kérem fentiek szíves tudomásulvételét.

Budapest, 2012. február 24.

Tisztelettel:

Dr. Somlai Zsuzsanna

Tehát a Magyar Autóklub teljes elnöksége egyhangúan nemkívánatos elemnek nyilvánított. Erre még egyszer büszke leszek.

De ez a határozat azt is jelenti, hogy minden, ami a Magyar Autóklubban történik, az az elnök és az elnökség tudtával történik. Így a felelősség is közös.

 

A hanyatlás számokban

Ez a levélváltás – a dátumokból is látszik – még az év elején történt. Most azért hozakodom ezzel elő, mert egyrészt egy éve nem kapunk választ kérdéseinkre, másrészt most tették közzé a Magyar Autóklub 2011. évi egyszerűsített éves beszámolóját. Igaz, eldugva a klub új honlapján, na nem a közérdekű adatoknál, ilyen menüpont nincs is, hanem az elnökség tagjainak felsorolása alatt. Tehát nagyon eldugva és nagyon kis méretben. De az aggasztó tendencia így is látszik, és az is, hogy miért kell dugdosni a mérleget, és miért nem válaszolnak a kérdéseinkre. Hasonlítsuk össze a 2011-est a 2002-es, majd tíz évvel ezelőtti állapottal:

 

2002 2011
Célszerinti Vállalkozói Összesen Célszerinti Vállalkozói Összesen
Értékesítés nettó árbevétele 3052 2138 5190 1784 1901 3685
Tagdíj árbevétel 891 891 454 454
Ingatlan értékesítés 1433 1433
Értékesítés össz. bevétel 3052 2138 5190 1784 3334 5118
Eredmény 473 -246 227 503 297 800
Bérköltség 543 77 619 876 700 1576

millió Ft

 

A szokásos tevékenységből származó árbevétel 30%-kal esett vissza. Ha a szolgáltatás áremelkedését és az inflációt is beszámítjuk, akkor még riasztóbb ez az adat. Ha évi 3,6%-os inflációt veszünk, akkor a teljesítmény a felére esett vissza. Ha a béreket nézem, ezek évi 10,2%-kal emelkedtek. Ezért nem válaszolnak azokra a kérdéseinkre, amelyek a szakmai munka minőségét és a fizetéseket érintik.

A tagdíjbevétel a felére csökkent, miközben évente emeltek, illetve megszüntették az ingyenes tiszteletbeli tagságot. Ezért nem válaszolnak arra a kérdéseinkre, hogy az Autóklub tagságának hány százaléka fizető és hány százaléka olyan tag, aki ingyenesen kapott diszkont klubtagságot. Ha a tavalyi tarifákkal és a bevétellel számolunk, és elhisszük a 102 ezer tagot, akkor azt látjuk, hogy e létszám közel 90%-a diszkont vagy kék tagságival rendelkezik és csak 10%, aki a drágább tagságit is hajlandó kifizetni. A kék tagsági a régi tagoké, a diszkontot pedig sok esetben ajándékozzák, például a polgárőröknek és azoknak, akik autót vizsgáztatnak a klubnál. Ezért nem ad ki a klub információt a tagság megoszlásáról. Milyen alapon szavaztatnának meg maguknak ennyi pénzt, miközben az egykori 600 ezres létszám így leapadt?

 

Ingyenes klubtagság a műszaki vizsgáért

A klubnál, mint azt a mérlegből is látjuk, van célszerinti és vállalkozói tevékenység. Ha a klubtagoknak vizsgáztatják az autóját az célszerinti, ha nem tagnak, az vállalkozói tevékenység. De mi a helyzet akkor, amikor bemegy az utcáról egy autós, kifizeti a magasabb nem kedvezményes díjat, és a vizsga végén kap egy diszkont tagságit? Akkor ez vállalkozói tevékenység. Ha majd egy másik autóval jön ezután, az célszerinti lesz.

De van olyan vizsgaállomás is, ahol ingyen előre adják oda a diszkont tagságit (pl. Esztergom, Kalocsa). Itt akkor már célszerinti tevékenység a műszaki vizsga, mert klubtagnak végzik. De miért nem egységes a gyakorlat? Lehet, hogy az utólag adott tagságival is a célszerinti rubrikába írják a bevételt? A klubtagoknak végzett munkával a MAK előnyre tesz szert más vizsgahelyekkel szemben, ugyanis a célszerinti tevékenység adómentes. Olyan ez, mintha megcsinálnánk a Magyar Kenyérklubot, és a tagságival ott vett kenyér után nem fizetne adót a pék. Az nem érthető csak ezután, hogy miért nem olcsóbb a MAK célszerinti szolgáltatása, mint az adófizető kisiparosoké. Talán a pazarló gazdálkodás és a magas fizetések miatt.

 

A vagyon felélése

A Magyar Autóklub másik fontos gondja a vagyon folyamatos felélése. Debrecenben volt műszaki állomás és egy nagy iroda is a belvárosban. Mindkettőt eladták, hogy mennyiért, azt még a régiós elnök sem tudja. Műszaki állomás az egész megyében nincs, de az utazási irodának bérelnek egy helyet. A vagyonvesztés ott is megtörténik, ahol a szolgáltatás fennmarad, csak a saját tulajdon helyett bérelt helyen, vagy a korábbinál olcsóbb ingatlanon. Egy név nélkül nyilatkozó forrásunk szerint, aki veszi magának a fáradságot, hogy átnézze az összes Autóklub-ingatlan tulajdoni lapját, ezt a tendenciát láthatja. Az elnökség tagjai nagyrészt nyugdíjasok, van olyan 83 éves tag, aki még megközelítőleg sem ismeri az általa is elfogadott mérleg számait. Amikor megkérdeztem tőle, mennyit kap ezért a felelősségteljes munkáért, azt válaszolta: havi egymilliót biztosan nem!

Mikor megkérdeztem, hogy havi kétszázezernél több jár-e azért, hogy részt vesz a néhanapján megtartott elnökségi üléseken, akkor az idős úr köszönés nélkül levágta a kagylót. Az elnökségi tagoknak létkérdés az a tiszteletdíj, amit nyugdíjuk kiegészítéseként kapnak. Ezért tehát erős a függőségük. Az így felálló elnökség a tagság felügyelete nélkül, mintegy hitbizományszerűen dönt fontos kérdésekben, azon információk alapján, amit a klub főtitkárától, illetve elnökétől kap. Ez pedig egy, a mostaninál is veszélyesebb helyzet kialakulásának lehetőségét hordozza magában.

 

Veszélyes alapszabály-módosítás

A klub alapszabályát a tavalyi év végén módosították, és mi erre a veszélyre még a módosítás elfogadása előtt felhívtuk a figyelmet. Hiába tettük, az érintett passzus bekerült az alapszabályba, a megújult és még a réginél is rosszabb honlapon már olvasható is:

e) abban az esetben, ha az egyesület működése ellehetetlenül és ezzel összefüggésben az egyesület feloszlatásra vagy megszüntetésre kerül, az egyesület vagyonát egy megalapításra kerülő nonprofit gazdasági társaságba kell bevinni a 3.§-ban rögzített célok továbbvitele érdekében. A vagyon nonprofit társaságba történő bevitelére vonatkozó döntést – a hitelezők kielégítését követően – a Klub Küldöttközgyűlése, ennek hiányában a Klub felszámolására, végelszámolására feljogosított szervezet hozza meg. Ezen nonprofit társaság felett a tulajdonosi jogokat egy megalakítandó új egyesület gyakorolja. A megalakításra kerülő új egyesületben átlépési díj vagy bármely más költség nélkül tagsági viszonyt létesíthet a Magyar Autóklub érvényes tagsággal rendelkező valamennyi tagja, aki az új alapszabályát elfogadja. A leendő új egyesület alapszabályát a Magyar Autóklub Országos Elnökségének tagjai részvételével megtartott alapító ülés fogadja el.

Figyeljük az utolsó mondatot: A leendő új egyesület alapszabályát a Magyar Autóklub Országos Elnökségének tagjai részvételével megtartott alapító ülés fogadja el. Ez a mostani elnökség, ez pedig, mint látjuk, megszavaz mindent. A régi tagok ugyan ingyen átléphetnek az új egyesületbe, de csak akkor, ha a mostani kemény mag által megszavazott leendő alapszabályt elfogadják. De erre az új alapszabályra a klubtagoknak már semmi befolyásuk nem lehet. Ez a patthelyzet. Az alapszabályban ad abszurdum rögzíthetik, hogy ezentúl helikopter is jár az örökös főtitkárnak, és havi 50 ezer forint lesz a tagdíj. Ha ezt a klubtag nem fogadja el, nem léphet át az új klubba. Zseniális és botrányos! Ha az elnök, a főtitkár és az elnökség úgy dönt, akkor az autós társadalom elbukta az autóklub teljes vagyonát.

Mit tegyünk? Bízzunk a tisztségviselők becsületében és abban, hogy a látszat csal, és ők a mi érdekünkben tevékenykednek! Bizalmunkat némiképp csökkenti, hogy a fent vázolt, vagyonvesztést lehetővé tevő módosításról ezt írta az Autósélet 2011/11 száma a 26. oldalon:

„Az októberben megtartott közgyűlésen nem születtek alapvető változtatatásakról szóló döntések, mert nem volt szükséges.”

Ugyanakkor a cikk végén önmagát is cáfolja a cikk szerzője, amikor leszögezi:

„A Magyar Autóklub küldöttközgyűlése (…) jóváhagyta az alapszabály néhány pontjának módosítását is. Néhány esztendőre tehát ismét kijelölve azt az utat, amerre a 111 éves civil szervezetnek haladnia érdemes.”

Tehát nem történt semmi, csak kijelölték az utat. Irány a szakadék!

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár