Magasra teszi a mércét a Pagani a következő szuper-sportautójával, ez már biztos.
A Zonda utódja mind a motor, a sebességváltó és a gyártási folyamat kapcsán is merőben újat hoz majd. Az eddigi legjobb kémfotók kerültek most ki az autóról, melyet egyelőre C9-ként tartanak számon, de valószínűsíthető, hogy nem ezt a nevet fogja kapni, ha bemutatkozik. A C9 egy óriási 6 literes, ikerturbós, V12-es erőforrást tudhat majd magáénak, melynek a teljesítménye 700 lóerő felett várható! Az elképesztő teljesítményű erőforrás a hírek szerint a Mercedes SL 65 Black Series-től származhat.
Az új motorral a Pagani jelentősen erősebb lesz mint bármely eddigi Zonda, emellett pedig az Euro 5-ös normákat is teljesíti majd. Károsanyag-kibocsátása pedig 50%-kal mérséklődik az elődmodellhez mérten. A brutális motorhoz egy 5 sebességes – szintén az SL 65 Mercedesből származó – automata váltót kapcsolnak majd, de szó van egy manuális 7 sebességes verzióról is, mely váltóművet egy angol váltó specialista cég szolgáltatja majd. Lévén egy méregdrága autóról van szó, nem meglepő, hogy a karosszéria is méregdrága karbon-titániumból készül majd. Ez egy ultrakönnyű anyag, melyet a Pagani első ízben a Zonda Cinque-nél alkalmazott, és mellyel a C9 várható tömege 1230 kg körül lesz. Ez nagyjából fél tonnával kevesebb mint a Bugatti Veyron...
A gyártási folyamatok átalakításával, több mint évi 40 példányra lehet majd számítani, ami ebben a szegmensben talán nem is számít rossz eredménynek. Az árát illetően egyelőre csak találgatások vannak, de 800 000 font környékére várják, ami átszámítva 250 millió forintnak felel meg. A C9 a jövő márciusi genfi autószalonon mutatkozik majd be a nagyközönség előtt.
DIGITÁLIS MAGAZIN