Háromcsillagos Dacia és tucatnyi ötcsillagos autó a legújabb törésteszteken
Hírek, 2012. november. 28.
AS

Tizenöt új modell töréstesztjének eredményét hozta nyilvánosságra az Euro NCAP: egy kivételével mind megszerezte az ötcsillagos minősítést, a kivétel a Dacia Lodgy volt.

 

 

Noha az utóbbi években többször is szigorítottak az értékelési rendszeren, az Euro NCAP legújabb töréstesztjein tizenötből tizennégy új modell ötcsillagos eredményt ért el. Az egyetlen kivétel a Dacia Lodgy, amely a márka többi típusához hasonlóan csak három csillagot szerzett. A diszkont árú családi egyterű mindegyik kategóriában a többiek mögött végzett, és mivel az ESP nem szériafelszerelés, ezért sem kaphatott plusz pontokat. A Lodgy csupán gyalogosvédelem terén jelent előrelépést a Duster pontjaihoz képest, de ez sem volt elég ahhoz, hogy eggyel több csillagot kapjon.

 

 

Az ötcsillagos modellek között olyan újdonságokat találunk, mint a jelentős, kétmázsányi súlytól megszabadított új Range Rover, valamint a Volvo V60 Plug-in Hybrid, amely 350 kg-os pluszsúlyához képest ugyanolyan jól szerepelt, mint nem hibrid testvérei. Az Euro NCAP szakemberei kiemelték, hogy több tesztelt modellben is fejlett vezetéssegítő rendszerek voltak, ilyen a Volkswagen Golf ütközés utáni vészfékező rendszere (amely egy ütközés után is lassítja az autót, mivel ilyenkor a vezető többnyire már nem fékez), a Mercedes-Benz A-osztály ráfutásgátló és fáradtságfigyelő rendszere, valamint a Ford Fiesta programozható kulcsa, amely új távlatot nyithat az autók biztonságában. Ez utóbbi segítségével egy másodlagos kulcshoz meg lehet határozni szerényebb végsebességet, vagy megakadályozni az ESP kikapcsolását, például ha gyermekünknek adjuk az autót.

 

 

Kiemelkedik az ötcsillagosok közül a felnőtt utasvédelmi értékelésben az Opel Mokka és a Hyundai Santa Fe, noha a Daciát leszámítva minden modell kilencven százalék feletti eredménnyel végzett. A gyermekvédelmi teszten a Seat Leon, Subaru Forester és Opel Mokka érte el a legjobb eredményt, míg a gyalogosgázolási teszten érdekes módon két nagy szabadidő-terepjáró, a Subaru Forester és a Hyundai Santa Fe kapták a legtöbb pontot. A részletes eredmények itt megtekinthetők.

 

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár