Megérkezett a magyarországi piacra az új Dacia Sandero: a második generáció nem csak modernebb technikájú és igényesebb kialakítású, de gazdagabb felszereltségű is elődjénél.
Egyre népszerűbbek a Dacia modelljei Magyarországon: idén eddig 2092 autót adtak el, a 3,6 százalékos piaci részesedés folyamatos növekedést jelent a korábbi évek egy-két százalékos részéhez képest. Közben a Renault csaknem kétszer annyi, 3980 autót forgalmazott nálunk, ám hazai részesedése 9,1-ről 6,9 százalékra csökkent, ami jól jelzi a piac átrendeződését: azt, hogy szükség van a megfizethető áron kínált praktikus autókra. Mint amilyen a Dacia Sandero most bemutatott második generációja is.
A Sandero megtartotta elődje sziluettjét, de csaknem minden mérete változott: az ötajtós karosszéria hossza 38 milliméterrel 4,06 méteresre nőtt. Frontrésze a márka új arculatát hordozza magán, de szebb kialakításúak lettek a kilincsek, a hátsó lámpák, és az eddigivel ellentétben már elrejtették hátul a vonószemet és a kipufogóvéget is. Utastere is igényesebbé vált, a krómkeretes műszerek és a középkonzol a Lodgy belsőjéből lehetnek ismerősek. Több a tárolórekesz, az ajtókban másfél literes palackok is elférnek, a 320 literes (ülésdöntéssel 1200 literesre bővíthető) csomagtér alatt teljes értékű pótkerék található.
A legtöbbet az autó biztonsági felszereltsége változott: az elődben még csak a vezetőoldali légzsák volt széria, az új Sandero azonban már összesen négy légzsákot kap, illetve a kipörgésgátló (ASR) és a menetstabilizáló (ESP) rendszer is az alapfelszerelés része. A motorkínálatot is átdolgozták, az alapmodellt továbbra is az 1,2 literes, 75 lóerős, négyhengeres benzines hajtja, de megjelenik az új Clióban megismert 900 köbcentiméteres, háromhengeres, turbós benzinmotor 90 lóerővel, ennek 300 ezer forint a felára a szívómotorhoz képest. Az 1,5 literes, 75 és 90 lóerős változatban elérhető dízel is megegyezik a Clio motorházfedele alatt lévővel, csak a start-stop rendszert nélkülözi.
Az Access alapmodell 1 990 000 forintba kerül, ami 150 ezerrel több az előd alapárához képest, de ahhoz mérten sokkal bővebb az alapfelszereltsége: egy helyett négy légzsák, ESP, szervokormány és a hátsó ülések osztva dönthetősége is jár alapáron. Az Ambiance kivitelű Sandero 2 190 000 forintba kerül, ez már színre fújt lökhárítókat, elektromos ablakemelőt és távirányítós központi zárat kap. A Cool Music csomag további 160 ezer forintjáért kormányról vezérelhető, USB és Bluetooth csatlakozós rádió és manuális klíma kapható. A legjobban felszerelt Arctic modellhez 2 390 000 forintért ezek már járnak, ahogyan a ködfényszórók, a fedélzeti számítógép, az elektromosan állítható tükrök, valamint a kormánykerék és vezetőülés magasságállítása is. A felszereltség bővülésével az új Sandero ártöbblete eltűnik, az Ambiance és Arctic modellek már csak 20 ezer forinttal drágábbak a kifutó típusnál, a piac egyik legolcsóbb dízelautója, az 1,5 literes, 75 lóerős dízel Arctic felszereltséggel pedig pontosan ugyanannyiba, 2 990 000 forintba kerül, mint eddig. A Sandero az első Dacia, amely nem csak sebességlimiterrel, hanem tempomattal is rendelhető.
Ezúttal is készült Stepway kivitel a Sandero alapjain, ennek a hasmagassága 44 milliméterrel nagyobb, mint az alapmodellé, a karosszériát pedig széria metálfény, egyedi lökhárítók, 16 colos könnyűfém kerekek és tetősínek teszik látványosabbá. A szabadidős változat alapára 2 690 000 forint a 0,9 literes TCe motorral. A Dacia-kereskedések hagyományosan jobban teljesítenek a kiegészítők forgalmazásában, mint a Renault-szalonok, ezért többféle kész csomagot is összeállítottak. A vonóhorgot, gumiszőnyeget és sárfogót tartalmazó Country Pack például 59 990 forintba kerül. A Sandero gyárilag gázüzemű kivitelben is kérhető, az 1,2 literes, 72 lóerős kettős üzemű modell felára 250 ezer forint.
A Lodgy és a Sandero után további új Dacia-modellek bevezetésére számíthatunk. Februárban érkezik a Sandero lépcsős hátú változata, az új Logan, ami egyben a Renault Thalia utódja is lesz, majd júliusban vezetik be a Logan kombi változatát, illetve a Lodgy rövidebb, tolóajtós személyautó- és haszonjármű-kivitelét Dokker néven. Ezzel a Duster lesz a kínálat legrégebbi tagja, amely 2014 elején esik át az új arculatot hozó modellfrissítésen.
vagy olvasd digitális formában!