Előzékenységet kérnek az autósoktól az M0 északi csomópontjánál
Hírek, 2012. december. 28.
AS

Kísérleti jelleggel új forgalomtechnikai megoldást vezetett be a Magyar Közút a 11-es főút M0-ás csomópontjának körforgalmánál, a cipzár-elv alkalmazásától a torlódások mérséklődését várják.

 

Pásztor Zoltán, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Pest megyei igazgatója mutatja az új forgalmi táblát

az M0-ás autóút és a 11-es út csomópontjánál (MTI Fotó: Beliczay László)

 

A Németországban és Ausztriában már sikerrel működő cipzárrendszer kísérleti bevezetésekor azért erre a helyszínre esett a választás, mert ennek a szakasznak az átlagos napi forgalma mintegy 55 ezer jármű. Ez egyúttal az ország legnagyobb forgalmú – nem autópálya – közútja. A cipzár-elv alkalmazásával – amikor a vezetők önként maguk elé engednek egy-egy autót – jelentősen csökkenthető a dugók kialakulásának esélye. A kialakított forgalmi rend és jelzések abszolút egyedülállónak számítanak Magyarországon, a hatályos KRESZ-ben egyelőre nincsenek erre vonatkozó leírások.


Ennél a megoldásnál is a KRESZ szabályai érvényesek, ugyanakkor az udvariassági szempontok sokat segíthetnek a folyamatos és zökkenőmentes haladás elérésében. A sikeres alkalmazáshoz szükség van az autósok együttműködésére, egymással szembeni toleranciájára és megértésére. A Magyar Közút a bevezetéssel szemléletváltást szeretne elérni, és a továbbiakban folytatni szeretné ennek a megoldásnak az alkalmazását. A 11-es főúton Szentendre felől érkezőket egy hete már azok a figyelmeztető, előjelző sárga táblák fogadják, amelyek az ábrák mellett azt kérik a sofőröktől: "Segítse a besorolást".

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár