A középkategóriát támadja az Infiniti Q50
Hírek, 2013. január. 17.
AS

A BMW 3-as sorozat és a Lexus IS ellenfeleként mutatta be az Infiniti a legújabb modelljét: a Q50-ben a drive-by-wire kormányzás és a hibrid hajtás is elérhető lesz.

 

 

A G37 utódjaként mutatkozott be a Q50 az Infiniti kínálatában, és a középkategóriás négyajtóssal kezdi új névadási rendszerét a japán márka. Az új szisztéma szerint az első betű minden esetben a Q, ezt pedig már nem a motor hengerűrtartalmára, hanem a modell méretére utaló szám követi.

 


Sokkal látványosabb elődjénél a sportos formájú Q50, amelynek 4,78 méter hosszú, 1,82 méter széles, 1,44 méter magas, 2,85 méteres tengelytávú karosszériája nem csak arányos, hanem áramvonalas is: a légellenállási együtthatója mindössze 0,26. Az alapmodellt 17 colos kerekekkel szerelik, de akár 19 colos is rendelhető hozzá. Ebben a modellben jelenik meg az Infiniti kínálatában a LED-es fényszóró. A műszerfal a korábbi Infiniti modellek továbbfejlesztésével született, érdekessége, hogy a középkonzolon két színes képernyő is helyet kapott. Az alsó érintőképernyőn lehet kezelni a különféle funkciókat, míg a fölsőn eközben is látható marad például a navigációs rendszer térképe.

 


A Q50 alapmodelljét az elődben megismert 3,7 literes V6-os benzinmotor mozgatja 328 lóerős teljesítményével. A kisebb típusban is megjelenik a felsőkategóriás M35h-ban bevezetett hibrid hajtáslánc, ennek 3,5 literes, 296 lóerős V6-os benzinesét egy 50 kW teljesítményű elektromotor egészíti ki, a hétsebességes, dupla kuplungos váltóval szerelt hibrid összteljesítménye 354 lóerő. Alapesetben a Q50 hátsókerék-hajtású autó, de felárért összkerékhajtás is rendelhető.

 


A sávtartó automatika mellett a Q50 érdekessége a Direct Adaptive Steering, amely a világ első szériagyártású drive-by-wire kormányműve. A kormánykerék és a kormánymű között csak elektronikus a kapcsolat, a vezető pedig négyféle különböző beállítás közül választhat attól függően, mennyire sportos vagy kényelmes viselkedésre vágyik. Biztonsági okokból egy tartalék mechanikus kormánymű is kerül az autóba, ha a drive-by-wire rendszer meghibásodna. Az új Q50 az idén nyáron kerül az amerikai kereskedésekbe, és az év második felében a világ többi piacán is megvásárolható lesz.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár