A középkategóriát támadja az Infiniti Q50
Hír, 2013. január. 17.
Auto2

A BMW 3-as sorozat és a Lexus IS ellenfeleként mutatta be az Infiniti a legújabb modelljét: a Q50-ben a drive-by-wire kormányzás és a hibrid hajtás is elérhető lesz.

 

 

A G37 utódjaként mutatkozott be a Q50 az Infiniti kínálatában, és a középkategóriás négyajtóssal kezdi új névadási rendszerét a japán márka. Az új szisztéma szerint az első betű minden esetben a Q, ezt pedig már nem a motor hengerűrtartalmára, hanem a modell méretére utaló szám követi.

 


Sokkal látványosabb elődjénél a sportos formájú Q50, amelynek 4,78 méter hosszú, 1,82 méter széles, 1,44 méter magas, 2,85 méteres tengelytávú karosszériája nem csak arányos, hanem áramvonalas is: a légellenállási együtthatója mindössze 0,26. Az alapmodellt 17 colos kerekekkel szerelik, de akár 19 colos is rendelhető hozzá. Ebben a modellben jelenik meg az Infiniti kínálatában a LED-es fényszóró. A műszerfal a korábbi Infiniti modellek továbbfejlesztésével született, érdekessége, hogy a középkonzolon két színes képernyő is helyet kapott. Az alsó érintőképernyőn lehet kezelni a különféle funkciókat, míg a fölsőn eközben is látható marad például a navigációs rendszer térképe.

 


A Q50 alapmodelljét az elődben megismert 3,7 literes V6-os benzinmotor mozgatja 328 lóerős teljesítményével. A kisebb típusban is megjelenik a felsőkategóriás M35h-ban bevezetett hibrid hajtáslánc, ennek 3,5 literes, 296 lóerős V6-os benzinesét egy 50 kW teljesítményű elektromotor egészíti ki, a hétsebességes, dupla kuplungos váltóval szerelt hibrid összteljesítménye 354 lóerő. Alapesetben a Q50 hátsókerék-hajtású autó, de felárért összkerékhajtás is rendelhető.

 


A sávtartó automatika mellett a Q50 érdekessége a Direct Adaptive Steering, amely a világ első szériagyártású drive-by-wire kormányműve. A kormánykerék és a kormánymű között csak elektronikus a kapcsolat, a vezető pedig négyféle különböző beállítás közül választhat attól függően, mennyire sportos vagy kényelmes viselkedésre vágyik. Biztonsági okokból egy tartalék mechanikus kormánymű is kerül az autóba, ha a drive-by-wire rendszer meghibásodna. Az új Q50 az idén nyáron kerül az amerikai kereskedésekbe, és az év második felében a világ többi piacán is megvásárolható lesz.

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár