Még több részletet elárult új modelljeiről a genfi autószalonon bemutatkozó Qoros márka: a tágas lépcsőshátú mellett egy kombi és egy crossover típust is az európai piacra hoznak.
Genfben mutatkozik be az első olyan kínai autómárka, amelynek típusait kifejezetten az európai piacra is szánják. A 2007-ben alapított Qoros olyan neves beszállítókkal dolgozott az új modellek fejlesztésén, mint a Magna Steyr, TRW, Continental, Bosch, Getrag, Microsoft és Harman. A korábban GQ3 néven emlegetett modellcsalád neve a genfi premierre egyszerűsödött: az újdonság neve Qoros 3 lesz.
Az elsőként piacra kerülő lépcsőshátú modell 4,62 méter hosszú és 1,84 méter széles. Az alapmodellt 1,6 literes, változó szelepvezérléses, négyhengeres benzinmotor mozgatja 126 lóerővel és 155 Nm nyomatékkal, de elérhető lesz a turbófeltöltős változat is 156 lóerővel és 210 Nm nyomatékkal. Mindkét motorhoz hatsebességes kézi váltó és ugyanennyi fokozattal rendelkező automata kérhető, a start-stop rendszer opció.
A későbbiekben 1,2 literes, háromhengeres és 1,6 literes, négyhengeres turbós, közvetlen befecskendezéses benzinmotorokkal bővül a kínálat. Minden Qoros 3 alapfelszerelése lesz a nyolccolos színes érintőképernyő, amely a hifi és a navigációs rendszer mellett további funkciókkal bír: közösségi oldalakhoz csatlakozni és szervizidőpontot egyeztetni egyaránt lehet majd vele.
Genfben két további karosszériaváltozatot is bemutat a Qoros, egyelőre csak tanulmányként. Az egyik a kombi, a másik pedig az ötajtós, amit a mai divatnak megfelelően szabadidő-autós külsővel láttak el. A Qoros 3 Cross Hybrid Concept előremutató hajtásláncot is kapott: az orrába az újonnan fejlesztett 1,2 literes, háromhengeres turbómotor kerül, ami mellé az indítómotor és generátor szerepét is ellátó elektromotort szereltek, míg a hátsó kerekeket egy másik elektromotor mozgatja az így összkerékhajtásúvá váló modellen.
A Qoros 3 próbagyártása a genfi premierrel egyszerre indul a kínai üzemben, az ottani piacon 2013 második felében indul a forgalmazás, a most szerveződő európai kereskedőhálózatba az év végén kerül. A kombi és a crossover kivitel hat-hat hónappal később követi a lépcsőshátút. A kínai gyár éves kapacitása jelenleg 150 ezer autót jelent, de az igények szerint ez akár háromszorosára is bővíthető.
vagy olvasd digitális formában!
