Három modellel érkezik az európai piacra a kínai Qoros
Hírek, 2013. február. 15.
AS

Még több részletet elárult új modelljeiről a genfi autószalonon bemutatkozó Qoros márka: a tágas lépcsőshátú mellett egy kombi és egy crossover típust is az európai piacra hoznak.

 

 

Genfben mutatkozik be az első olyan kínai autómárka, amelynek típusait kifejezetten az európai piacra is szánják. A 2007-ben alapított Qoros olyan neves beszállítókkal dolgozott az új modellek fejlesztésén, mint a Magna Steyr, TRW, Continental, Bosch, Getrag, Microsoft és Harman. A korábban GQ3 néven emlegetett modellcsalád neve a genfi premierre egyszerűsödött: az újdonság neve Qoros 3 lesz.

 

 

Az elsőként piacra kerülő lépcsőshátú modell 4,62 méter hosszú és 1,84 méter széles. Az alapmodellt 1,6 literes, változó szelepvezérléses, négyhengeres benzinmotor mozgatja 126 lóerővel és 155 Nm nyomatékkal, de elérhető lesz a turbófeltöltős változat is 156 lóerővel és 210 Nm nyomatékkal. Mindkét motorhoz hatsebességes kézi váltó és ugyanennyi fokozattal rendelkező automata kérhető, a start-stop rendszer opció.

 

 

A későbbiekben 1,2 literes, háromhengeres és 1,6 literes, négyhengeres turbós, közvetlen befecskendezéses benzinmotorokkal bővül a kínálat. Minden Qoros 3 alapfelszerelése lesz a nyolccolos színes érintőképernyő, amely a hifi és a navigációs rendszer mellett további funkciókkal bír: közösségi oldalakhoz csatlakozni és szervizidőpontot egyeztetni egyaránt lehet majd vele.

 

 

Genfben két további karosszériaváltozatot is bemutat a Qoros, egyelőre csak tanulmányként. Az egyik a kombi, a másik pedig az ötajtós, amit a mai divatnak megfelelően szabadidő-autós külsővel láttak el. A Qoros 3 Cross Hybrid Concept előremutató hajtásláncot is kapott: az orrába az újonnan fejlesztett 1,2 literes, háromhengeres turbómotor kerül, ami mellé az indítómotor és generátor szerepét is ellátó elektromotort szereltek, míg a hátsó kerekeket egy másik elektromotor mozgatja az így összkerékhajtásúvá váló modellen.

 

 

A Qoros 3 próbagyártása a genfi premierrel egyszerre indul a kínai üzemben, az ottani piacon 2013 második felében indul a forgalmazás, a most szerveződő európai kereskedőhálózatba az év végén kerül. A kombi és a crossover kivitel hat-hat hónappal később követi a lépcsőshátút. A kínai gyár éves kapacitása jelenleg 150 ezer autót jelent, de az igények szerint ez akár háromszorosára is bővíthető.




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár