Kevesebb az autóbaleset, de többet okoznak az ittas vezetők és a gyalogosok
Hír, 2013. február. 27.
Auto2

Tovább csökkent a közúti balesetek száma, ám azon belül nőtt az aránya az ittas vezetők és a gyalogosok által okozott baleseteknek, ezt kampánnyal tervezik mérsékelni.

 

Míg 2011-ben 15 827 sérüléssel járó baleset történt, tavaly ez a szám 15 174 volt. Egyaránt csökkent a halálos, a súlyos sérüléssel, illetve a könnyű sérüléssel járó balesetek száma, az utakon pedig 33 emberrel kevesebb vesztette életét tavaly, mint az azt megelőző évben – derült ki Halmosi Zsolt országos rendőrfőkapitány-helyettes sajtótájékoztatóján. Hozzátette, hogy a '60-as évek elején haltak meg annyian az utakon, mint tavaly, ugyanakkor 1961-ben 90 ezer nyilvántartott autó volt az országban, míg ma 3,7 millió. A '90-es években pedig volt olyan év, amikor több mint 2400 ember vesztette életét közlekedési balesetben. Tavaly 605-en haltak meg közlekedési balesetben, 28 százalékuk gyalogos volt. Ilyen magas értéket az utóbbi tíz évben nem tapasztaltak.

 

A személyi sérüléssel járó balesetek mintegy húsz százalékát kerékpárosok vagy gyalogosok okozzák. Mivel jelentős részük a legalapvetőbb közlekedési ismeretekkel sem rendelkezik, ezért kampányt indítanak, amelynek célja a szabályismeret bővítése és a veszélyekre való felhívás. Ellenőrzéseket is tartanak majd a gyalogos- és kerékpáros-balesetek visszaszorítása érdekében, de ezek elsősorban segítő jellegűek lesznek, csak másodsorban szankcionálnak. Óriásplakátokkal is fel kívánják hívni a figyelmet az ilyen típusú balesetek veszélyeire. Idén húsz járművezetőn kívül már húsz gyalogos is életét vesztette balesetben.

 

Nem minden statisztikai adat csökkent: az ittas vezetők által okozott balesetek száma nőtt 2012-ben az azt megelőző évhez képest. Mintegy 50 ittas vezetővel több okozott balesetet, ez az összes baleseten belül 10,4 százalékról 11,2 százalékra történő növekedést eredményezett. A baleseti okokat tekintve nem történt változás a korábbiakhoz képest: az első számú ok továbbra is a gyorshajtás, ezt követi az elsőbbségadás meg nem adása, illetve a szabálytalan irányváltás, a kanyarodás szabályainak megszegése.

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár