A genfi autószalon előestéjén hirdették ki az idei Év Autója szavazás eredményét: a harmadik után a hetedik Volkswagen Golf is elnyerte a címet. Olvassa el, hogyan szavaztak a zsűritagok!
Elsöprő fölénnyel nyerte meg a Volkswagen Golf az immár ötvenedik Év Autója szavazást: huszonkét ország ötvennyolc autós újságírója 414 pontot ítélt a németek kompaktjának. Mögötte nagy meglepetésre egy sportautó végzett, ilyenre pedig alig volt még példa a díj történetében: 202 pontot gyűjtött be a Toyota GT86 és testvérmodellje, a Subaru BRZ. A harmadik helyre a Volvo V40 ért be 189 ponttal.
A 2013-as Év Autója szavazás végeredménye:
1. Volkswagen Golf 414 pont
2. Subaru BRZ/Toyota GT86 202 pont
3. Volvo V40 189 pont
4. Ford B-Max 148 pont
5. Mercedes-Benz A-osztály 138 pont
6. Renault Clio 128 pont
7. Peugeot 208 120 pont
8. Hyundai i30 111 pont
A döntőbe ezúttal nem hét, hanem nyolc autó jutott, amely között minden újságíró összesen 25 pontot oszthatott szét úgy, hogy egy autónak maximum tíz pontot ítél, de úgy is dönthet, hogy valamelyik típusnak egyáltalán nem szán pontot.
A magyar zsűritagok is a Golfnak adták a legtöbb, 9-9 pontot. Gajdán Miklós, az Autó Magazin főszerkesztője hat ponttal jutalmazta a Hyundai i30-at (ez a legnagyobb pontszám, amit a koreai autó kapott), négyet adott a Volvo V40-nek, hármat a Peugeot 208-nak, kettőt a Mercedes-Benz A-osztálynak és egyet a Ford B-Max számára, így a sportkocsi-páros és a Clio nem kapott tőle pontot. Csikós Zsolt, a Totalcar újságírója a Golf után a Volvónak adta a legtöbb, nyolc pontot, négyet szánt viszont a Subaru és Toyota párosának, a maradék 2-2 pontot pedig a két francia kiskocsinak adta.
A több mint félszáz újságíró pontjait elemezve kijelenthető, hogy az idei döntő meglepetése, a Subaru BRZ és Toyota GT86 megosztotta a zsűrit: akadt, aki tíz pontot ítélt neki, és olyan is, aki egyet sem. A hat német zsűritag közül nem mindenki a Golfot tette az első helyre, ketten is a sportkocsikra voksoltak, ám a hat francia döntnökből öten is a Volkswagennek adták a legtöbb pontot a Peugeot és Renault helyett, csak egyikük szavazott a Clio győzelmére. A három svéd újságíró sok pontot adott ugyan a Volvónak, de még többet a Golfnak, ezzel pedig ők is elismerték az erényeit. A görög döntnöknél a Clio, a norvégnál a B-Max lett volna a nyerő, az A-osztály pedig csak a német zsűritagoktól kapott sok pontot.
vagy olvasd digitális formában!