Egyszerűen csak LaFerrari névre keresztelte legújabb csúcsmodelljét az olasz sportkocsigyártó: a hibrid hajtású szuperautó 963 lóerős teljesítményre képes.
GTO, F40, F50 és Enzo: ezt a sort folytatja az olasz sportkocsigyártó legújabb szuperautója, amelyet nemes egyszerűséggel LaFerrari névre kereszteltek. Az Enzo régóta várt utódját 6,3 literes V12-es motorral szerelték, ennek 800 lóerős teljesítménye egyébként is a márka legerősebb típusává tenné, pedig az autóban még két Magnetti Marelli gyártmányú elektromotor is helyet kapott. Az egyik a fedélzeti berendezéseket táplálja, míg a másik 163 lóerős teljesítményével a hajtásba segít be, a LaFerrari kombinált teljesítménye így 963 lóerő.
A 900 Nm maximális nyomatékú LaFerrari ezzel kevesebb mint három másodperc alatt gyorsul nulláról százra, alig hét másodperc alatt éri el álló helyzetből a kétszázas tempót, és a 0-300 km/óra is megvan tizenöt másodperc alatt. A végsebessége 350 km/óra, és sokat mondó adat a köridő is a fioranói házi tesztpályán: 1 perc 20 másodperces idejével a LaFerrari öt másodpercet ver az Enzóra és hármat az eddigi leggyorsabb maranellóira, az F12 Berlinettára. A V12-es egyébként egészen 9250-es fordulatszámig pörgethető.
A szénszálas karosszériájú autó 4,7 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,12 méter magas, a tengelytávja 2,65 méteres. A 60 kilogrammos akkumulátorból és két villanymotorból álló HY-KERS névre keresztelt hibrid rendszert a lehető legalacsonyabbra építették be, így mélyen maradt a súlypont, és az elöl-hátul 41-59 százalékos súlyelosztás is jónak mondható. Az akkumulátor nem csak lassításkor töltődik, hanem olyankor is, amikor a V12-es ereje nem vihető át teljesen az útra, például kanyarodáskor. Az elöl 19, hátul 20 colos, 265/30 és 345/30 méretű Pirelli P Zero abroncsokkal szerelt kerekeket Brembo karbon-kerámia fékek lassítják.
Szinte szögletes a LaFerrari kormánykereke, amivel a Formula-1-es autókat idézi. A vezető üléspozíciója is szokatlanul állítható be: az ülés fixen beépített, ezért csak a kormánykerék és a pedálok pozíciója állítható. A volánra kerültek azok a funkciók, amelyeket más autókban a bajuszkapcsolókon találunk, a kormány mögötti váltófülekkel a hétsebességes, dupla kuplungos váltót lehet vezérelni. A vetített műszerfal központi helyére a sárga számlapos fordulatszámmérő került. A hibrid hajtású szuperautóból 499 példány készül.
vagy olvasd digitális formában!