LaFerrari, a 963 lóerős hibrid csúcsmodell
Hírek, 2013. március. 6.
AS

Egyszerűen csak LaFerrari névre keresztelte legújabb csúcsmodelljét az olasz sportkocsigyártó: a hibrid hajtású szuperautó 963 lóerős teljesítményre képes.

 

 

GTO, F40, F50 és Enzo: ezt a sort folytatja az olasz sportkocsigyártó legújabb szuperautója, amelyet nemes egyszerűséggel LaFerrari névre kereszteltek. Az Enzo régóta várt utódját 6,3 literes V12-es motorral szerelték, ennek 800 lóerős teljesítménye egyébként is a márka legerősebb típusává tenné, pedig az autóban még két Magnetti Marelli gyártmányú elektromotor is helyet kapott. Az egyik a fedélzeti berendezéseket táplálja, míg a másik 163 lóerős teljesítményével a hajtásba segít be, a LaFerrari kombinált teljesítménye így 963 lóerő.

 

 

A 900 Nm maximális nyomatékú LaFerrari ezzel kevesebb mint három másodperc alatt gyorsul nulláról százra, alig hét másodperc alatt éri el álló helyzetből a kétszázas tempót, és a 0-300 km/óra is megvan tizenöt másodperc alatt. A végsebessége 350 km/óra, és sokat mondó adat a köridő is a fioranói házi tesztpályán: 1 perc 20 másodperces idejével a LaFerrari öt másodpercet ver az Enzóra és hármat az eddigi leggyorsabb maranellóira, az F12 Berlinettára. A V12-es egyébként egészen 9250-es fordulatszámig pörgethető.

 

 

A szénszálas karosszériájú autó 4,7 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,12 méter magas, a tengelytávja 2,65 méteres. A 60 kilogrammos akkumulátorból és két villanymotorból álló HY-KERS névre keresztelt hibrid rendszert a lehető legalacsonyabbra építették be, így mélyen maradt a súlypont, és az elöl-hátul 41-59 százalékos súlyelosztás is jónak mondható. Az akkumulátor nem csak lassításkor töltődik, hanem olyankor is, amikor a V12-es ereje nem vihető át teljesen az útra, például kanyarodáskor. Az elöl 19, hátul 20 colos, 265/30 és 345/30 méretű Pirelli P Zero abroncsokkal szerelt kerekeket Brembo karbon-kerámia fékek lassítják.

 

 

Szinte szögletes a LaFerrari kormánykereke, amivel a Formula-1-es autókat idézi. A vezető üléspozíciója is szokatlanul állítható be: az ülés fixen beépített, ezért csak a kormánykerék és a pedálok pozíciója állítható. A volánra kerültek azok a funkciók, amelyeket más autókban a bajuszkapcsolókon találunk, a kormány mögötti váltófülekkel a hétsebességes, dupla kuplungos váltót lehet vezérelni. A vetített műszerfal központi helyére a sárga számlapos fordulatszámmérő került. A hibrid hajtású szuperautóból 499 példány készül.




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár