Genfben még csak tanulmányautóként állították ki, most pedig itt a szériagyártású kivitele a C4 Picasso új generációjának, amit még kényelmesebbé tettek a tervezők.
A genfi autószalonon még Technospace Concept néven mutatta be újdonságát a Citroën, noha a korábbi kémfotók alapján tudni lehetett, hogy szinte változatlanul ez az autó kerül gyártásba a C4 Picasso utódjaként. Most a szériaváltozatot is bemutatta a francia gyártó, ezzel együtt pedig elárult néhány részletet is az újdonságról.
Az elődje stílusát folytató, a kategóriatársakhoz képest továbbra is rendhagyó formájú, osztott fényszóróival különleges megjelenésű kompakt egyterű arányai is megváltoztak: az új moduláris padlólemezre épített, 4,43 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,61 méter magas karosszéria 40 mm-rel rövidebb lett, miközben tengelytávja 55 mm-t gyarapodott. Az első túlnyúlás mérete 70 mm-rel csökkent, a nyomtáv elöl 82, hátul 31 mm-rel szélesebb, a padló pedig 20 mm-rel közelebb került az úthoz. Alumínium, nagyszilárdságú acél és kompozit anyagok használatával jelentősen mérsékelték az autó tömegét, ezért az új C4 Picasso pontosan annyit nyom a mérlegen, mint a kisebb C3 Picasso.
Utasterében az előző szériához hasonlóan középre építették a műszeregységet, amit továbbfejlesztettek: az elődnél még csak a megvilágítás színét lehetett változtatni, az új, 12 colos, nagyfelbontású színes kijelzőre azonban USB-ről tetszőleges háttérképet is fel lehet tölteni, a menetadatok mellett itt jelenik meg a navigációs rendszer térképe is. A kezelést pedig a középkonzolra került 7 colos érintőképernyőre és a mellette lévő érintőgombokra bízták, a rádió és navigáció mellett a klímaberendezést is innen lehet kezelni. A hátsó utasok külön szabályozhatják a szellőzést, hátulra három egyforma szélességű, egyenként tologatható és dönthető ülés került. A Lounge csomag még komfortosabbá teszi az utat: az első ülésekbe masszázsfunkció kerül, a jobb első utas felhajtható lábtámaszt kap, és minden fejtámla oldalról is megtartja az utasok fejét.
Csomagtere öt üléssel 40 literrel nagyobb az elődnél, legalább 537 literes, amit a hátsó üléseket előbbre tolva 630 literig bővíthetünk. A jobb első ülés támlájának előredöntésével 2,5 méter hosszú tárgyak szállítására is lehetőség nyílik. A C4 Picasso továbbra is az első ülések fölé nyúló szélvédőjével és vékony ablakoszlopaival nyújt remek kilátást. Rekeszből is sokat találunk, például a padlóban, illetve a középkonzol mögött 230 voltos aljzattal, a hátsó ülések lehajtható asztalkái olvasólámpát is kaptak. Új felszerelések is elérhetők az autóhoz, ilyen a parkolási asszisztens, a 360 fokos kamerarendszer, az adaptív tempomat, az automata távolsági fényszóró és a holttérfigyelő rendszer.
A motorválaszték az 1,6 literes, 120 lóerős VTI benzinessel indul, ennek 187 km/óra a végsebessége és 6,3 l/100 km az átlagfogyasztása, ezt követi a legsportosabb 1.6 THP turbós benzinmotor 155 lóerővel, 209 km/órás végsebességgel és 6 literes átlagfogyasztással. A legtakarékosabb az 1,6 literes dízelmotor, ez 90 és 115 lóerős kivitelben, kézi vagy robotváltóval is elérhető, változattól függően 3,8-4,2 l/100 km-es fogyasztással. Később csatlakozik a kínálathoz a 2 literes, 150 lóerős dízelmotor BlueHDI néven SCR katalizátorral az Euro 6-os normára felkészítve, illetve hatsebességes automata váltóval is. Az új C4 Picasso idén nyáron kerül a kereskedésekbe.
Videón az új C4 Picasso
A Multicity Connect rendszer lehetőségei
DIGITÁLIS MAGAZIN