Még kényelmesebb a megújult a Citroën C4 Picasso
Hírek, 2013. április. 2.
AS

Genfben még csak tanulmányautóként állították ki, most pedig itt a szériagyártású kivitele a C4 Picasso új generációjának, amit még kényelmesebbé tettek a tervezők.

 

 

A genfi autószalonon még Technospace Concept néven mutatta be újdonságát a Citroën, noha a korábbi kémfotók alapján tudni lehetett, hogy szinte változatlanul ez az autó kerül gyártásba a C4 Picasso utódjaként. Most a szériaváltozatot is bemutatta a francia gyártó, ezzel együtt pedig elárult néhány részletet is az újdonságról.

 

 

Az elődje stílusát folytató, a kategóriatársakhoz képest továbbra is rendhagyó formájú, osztott fényszóróival különleges megjelenésű kompakt egyterű arányai is megváltoztak: az új moduláris padlólemezre épített, 4,43 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,61 méter magas karosszéria 40 mm-rel rövidebb lett, miközben tengelytávja 55 mm-t gyarapodott. Az első túlnyúlás mérete 70 mm-rel csökkent, a nyomtáv elöl 82, hátul 31 mm-rel szélesebb, a padló pedig 20 mm-rel közelebb került az úthoz. Alumínium, nagyszilárdságú acél és kompozit anyagok használatával jelentősen mérsékelték az autó tömegét, ezért az új C4 Picasso pontosan annyit nyom a mérlegen, mint a kisebb C3 Picasso.

 

 

Utasterében az előző szériához hasonlóan középre építették a műszeregységet, amit továbbfejlesztettek: az elődnél még csak a megvilágítás színét lehetett változtatni, az új, 12 colos, nagyfelbontású színes kijelzőre azonban USB-ről tetszőleges háttérképet is fel lehet tölteni, a menetadatok mellett itt jelenik meg a navigációs rendszer térképe is. A kezelést pedig a középkonzolra került 7 colos érintőképernyőre és a mellette lévő érintőgombokra bízták, a rádió és navigáció mellett a klímaberendezést is innen lehet kezelni. A hátsó utasok külön szabályozhatják a szellőzést, hátulra három egyforma szélességű, egyenként tologatható és dönthető ülés került. A Lounge csomag még komfortosabbá teszi az utat: az első ülésekbe masszázsfunkció kerül, a jobb első utas felhajtható lábtámaszt kap, és minden fejtámla oldalról is megtartja az utasok fejét.

 

 

Csomagtere öt üléssel 40 literrel nagyobb az elődnél, legalább 537 literes, amit a hátsó üléseket előbbre tolva 630 literig bővíthetünk. A jobb első ülés támlájának előredöntésével 2,5 méter hosszú tárgyak szállítására is lehetőség nyílik. A C4 Picasso továbbra is az első ülések fölé nyúló szélvédőjével és vékony ablakoszlopaival nyújt remek kilátást. Rekeszből is sokat találunk, például a padlóban, illetve a középkonzol mögött 230 voltos aljzattal, a hátsó ülések lehajtható asztalkái olvasólámpát is kaptak. Új felszerelések is elérhetők az autóhoz, ilyen a parkolási asszisztens, a 360 fokos kamerarendszer, az adaptív tempomat, az automata távolsági fényszóró és a holttérfigyelő rendszer.

 

 

A motorválaszték az 1,6 literes, 120 lóerős VTI benzinessel indul, ennek 187 km/óra a végsebessége és 6,3 l/100 km az átlagfogyasztása, ezt követi a legsportosabb 1.6 THP turbós benzinmotor 155 lóerővel, 209 km/órás végsebességgel és 6 literes átlagfogyasztással. A legtakarékosabb az 1,6 literes dízelmotor, ez 90 és 115 lóerős kivitelben, kézi vagy robotváltóval is elérhető, változattól függően 3,8-4,2 l/100 km-es fogyasztással. Később csatlakozik a kínálathoz a 2 literes, 150 lóerős dízelmotor BlueHDI néven SCR katalizátorral az Euro 6-os normára felkészítve, illetve hatsebességes automata váltóval is. Az új C4 Picasso idén nyáron kerül a kereskedésekbe.


 

Videón az új C4 Picasso

 

A Multicity Connect rendszer lehetőségei

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár