Az első képek után a műszaki adatokat is elárulta a Peugeot arról a 208 T16 versenyautóról, amellyel a Pikes Peak hegyi versenyen indul. A Bocsi Attila formaterve alapján készült gép 875 lóerős és ugyanennyi kilogrammot nyom.
Megkezdődött a tesztje a Peugeot új versenyautójának, amellyel júniusban a Pikes Peak hegyi versenyen indul a francia márka. A 208 T16 formatervét Bocsi Attila készítette, a szénszálas karosszéria alatt pedig igazán erős technika dolgozik. A hátulra beépített 3,2 literes, dupla turbós V6-os benzinmotor 875 lóerős teljesítményre és 882 Nm nyomatékra képes.
Szükség is van ekkora erőre, hiszen a 156 kanyarból álló futam 2685 méteres tengerszint feletti magasságon startol és két kilométerrel feljebb ér véget, a Peugeot mérnökei szerint pedig minden százméternyi emelkedéssel egy százalékot veszít teljesítményéből a motor.
Mivel a csővázra épült szénszálas karosszériájú autó mindössze 875 kilogrammot nyom, elképesztők a menetteljesítményei. Nulláról százra 1,8 másodperc alatt gyorsul, a kétszázat pedig 4,8 másodperc alatt éri el. A végsebessége 240 km/óra, és álló helyzetből ehhez is elegendő csupán hét másodperc. A 208 T16 Pikes Peak pilótája a rali-világbajnokságról ismert Sebastien Loeb lesz.
DIGITÁLIS MAGAZIN