Bemutatkozott az új Porsche 911 Turbo
Hírek, 2013. május. 3.
AS

Megjelentek az első információk és képek a Porsche 911 új generációjának legizgalmasabb kiviteléről: a 911 Turbo még erősebb lett, és új felszerelések is elérhetővé váltak hozzá.

 

 

Tovább bővül az új generációs Porsche 911 kínálata: az alapmodellek, valamint az összkerékhajtású Carrera 4 és a versenypályáról érkezett GT3 után bemutatkozott az új 911 Turbo, valamint a még erősebb Turbo S. Az újdonságot ugyanaz a 3,8 literes, hathengeres boxermotor hajtja, mint az elődöt, de növeltek a teljesítményén: a Turbo már 500 helyett 520, a Turbo S pedig 530 helyett 560 lóerőre képes.

 

 

A hétfokozatú, duplakuplungos váltóval a 911 Turbo álló helyzetből százra 3,2 másodperc alatt gyorsul, míg az S-nek egytizeddel kevesebb időre van szüksége, a végsebessége 318 km/óra. A start-stop rendszer alapfelszerelés, és már nem csak álló helyzetben, de állóra guruláskor is leállítja a motort, így 9,7 l/100 km-re csökkent a 911 Turbo átlagfogyasztása.

 

 

Mint eddig, most is a Turbo a legszélesebb a 911-esek között: a hátsó sárvédői 28 mm-rel lettek szélesebbek, és olyan hangsúlyosak, hogy szinte vízszintesek a hátsó oldalablakok mellett. Az elődhöz képest 100 mm-rel hosszabb lett a tengelytáv, a manőverezhetőséget pedig a Turbo esetén aktív hátsókerék-kormányzás is segíti. 50 km/órás sebesség alatt a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak el legfeljebb 2,8 fokban, így a Porsche úgy kanyarodik, mintha a tengelytávja 250 mm-rel rövidebb lenne. 80 km/órás sebesség felett a hátsó kerekek az elsőkkel megegyező irányban fordulnak el néhány fokkal, így a 911 Turbo olyan stabil, mintha a tengelytávja 500 mm-rel hosszabb lenne. Most először aktív légterelők is járnak az autóhoz, amelynek viselkedését az adaptív lengéscsillapítók szabályzásával is a vezetési stílusunkhoz lehet igazítani.

 

 

Utasterében is új felszereléseket kapott a 911 Turbo. Már táblafelismerő rendszer, adaptív tempomat és Burmeister prémium hifi is elérhető, ahogyan teljesen LED-es fényszóró automatikus távolsági fénnyel, utóbbi a Turbo S esetén szériafelszerelés. A kétszínű könnyűfém kerekek 20 colosak, az S-nél egyetlen központi kerékcsavarral, akárcsak a versenyautókon. Az új Porsche 911 Turbo és Turbo S idén szeptemberben kerül a kereskedésekbe, az előbbi 162 055 euróba kerül, a jobban felszerelt és erősebb S-ért pedig 195 256 eurót kérnek.




Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár