Megjelent a Peugeot kompakt típusának legújabb generációja, amelyet továbbra is 308-asnak hívnak, de számos új megoldást találunk benne.
Megmutatta a Peugeot, milyen lesz a legújabb kompakt autója. A típus neve továbbra is 308, mivel a francia márkánál úgy döntöttek, nem változtatják tovább az utolsó számjegyet. A hagyományos modellsorozatok száma ezentúl is nyolcasra végződik, míg a kedvezőbb árú típus neve egyessel zárul.
Az ismert neve ellenére minden részletében új lett a 308-as. Arra az EMP2 nevű moduláris padlólemezre épül, amely többek között az új Citroën C4 Picasso alapjait is adja. A méretei nem nőttek tovább, hiszen 4,25 méter hosszú az ötajtós karosszéria, de a tömege mintegy 140 kilogrammal kevesebb lett. A csomagtartó mérete a kategória egyik legnagyobbja, 470 literes, és aki ennél is többre vágyik, annak kombi is készül majd a típusból. Újdonság a teljesen LED-es fényszóró, amit a kompakt kategóriában rajta kívül egyelőre csak a Seat Leon kínál.
Utasterében a 208-asnál megismert újszerű műszerfal-elrendezéssel találkozunk. A műszeregység a szélvédő tövében kapott helyet, a megszokottnál kisebb átmérőjű kormánykerék pedig lejjebb került, így felette látjuk a számlapokat, a volánt pedig könnyebben elérhetjük. A középkonzolra 9,7 colos érintőképernyő került, ahol a hifi és a klíma funkcióit is kezelhetjük, ezért alatta már csak alig néhány kapcsoló kapott helyet. A kézifék elektronikus, és itt, a váltókar mögött találjuk a startgombot is.
A motorkínálatról egyelőre nem szól a közlemény, de sejteni lehet, hogy az 1,2 literes, 82 lóerős, háromhengeres benzines hajtja az alapváltozatot, ezt követi az 1,6 literes, négyhengeres turbómotor két teljesítményszintje, amíg meg nem érkezik a fejlesztés alatt álló turbófeltöltős 1.2 THP. A dízelek között az 1,6 és 2 literes HDI erőforrásokat találjuk majd, a legtakarékosabb modell széndioxid-kibocsátása 85 g/km. Az új Peugeot 308 premierjét az őszi frankfurti autószalonon tartják, az értékesítése nem sokkal utána kezdődik.
DIGITÁLIS MAGAZIN