Továbbra is hatalmas, de áramvonalasabb, könnyebb és takarékosabb elődjénél az új generációs BMW X5, ami már önállóan vezet a dugóban és négyhengeres dízellel is kapható lesz.
Megjelentek az első képek és információk a BMW X5 új generációjáról. A modell stílusa nem változott, de a részletei igen: a szélesebb hűtőmaszk egészen a fényszórókig ér, amelyek immár teljesen LED-esek is lehetnek. Sok apró légterelő elem található a karosszérián, például a hátsó szélvédő széleire függőleges terelőlapok kerültek, az első sárvédők mögé pedig légkilépő nyílások. A tervezés eredményeként az X5 légellenállási együtthatója 0,31, ami a legalacsonyabb ebben a kategóriában.
Az utastér a műszerfal új elrendezésének köszönhetően is tágasabbá vált. A második üléssor három különálló részletben hajtható le, és opcióként harmadik üléssor is rendelhető. A csomagtér, amelyet motoros mozgatású ajtón keresztül érhetünk el, öt személlyel 650 literes, kettővel pedig 1870 literesre bővíthető, ezek mind nagyobb értékek az elődénél. A műszerfal meghatározó eleme a 10,25 colos színes kijelző, amelyet az iDrive rendszerrel kezelhetünk, és széria az üzemmód-választó kapcsoló is.
Az eddiginél is több biztonsági és kényelmi berendezést kínál az új X5. A színes head-up display még több információ megjelenítésére képes, az éjjellátó Night Vision rendszer pedig nem csak felismeri az út szélén az embereket és az állatokat, de egy külön spotlámpával meg is világítja őket. Újdonság az a parkoló asszisztens, amely nem csak a kormányt, hanem a gázt és a féket is kezeli, miközben beáll a helyre, valamint a dugóasszisztens, amely 40 km/óráig teljesen önállóan vezeti és kormányozza az autót a torlódásban.
Bevezetésekor háromféle motorral kínálják az X5-öst. Az egyetlen benzines az xDrive50i, amelynek 4,4 literes, dupla turbós V8-as motorja immár 450 lóerőre és 650 Nm-re képes, ezzel 5 másodperc alatt gyorsul százra és 10,4 l/100 km az átlagfogyasztása. Az xDrive30d háromliteres, hathengeres dízelmotorja 258 lóerős és 560 Nm a nyomatéka, ez a modell 6,9 másodperces gyorsulással és 6,2 l/100 km-es átlagfogyasztással büszkélkedhet, utóbbi 1,2 literrel csekélyebb a kifutó modellénél. Az M50d-ben a háromezres dízel három turbófeltöltővel 381 lóerőt és 740 Nm-t mutathat fel, a legsportosabb X5-nek 5,3 másodperc kell a százas tempóhoz, miközben 6,7 l/100 km a szabványos átlagfogyasztása.
Decemberben újabb motorokkal bővül a nagy BMW kínálata. Megérkezik az xDrive35i, amelynek háromliteres, hathengeres, turbós benzinmotorja 306 lóerős, jön az xDrive40d a 313 lóerős turbódízellel, valamint a legtakarékosabb modell a 218 lóerős, négyhengeres, kétliteres dízelmotorral. Az xDrive25d összkerékhajtással 5,9 litert, az sDrive25d hátsókerék-hajtással pedig csupán 5,6 litert fogyaszt száz kilométeren. A csekélyebb fogyasztásban a jobb légellenállásnak, a mintegy 90 kg-mal könnyebb tömegnek, az áthangolt nyolcfokozatú automata sebességváltónak és több kisebb módosításnak is szerepe van.
Az új BMW X5 gyártása is az Egyesült Államokban folyik majd, a spartanburgi üzemben az X3 mellett hamarosan az új X4 termelése is megindul. Az első új X5-ösök novemberben érkeznek a kereskedésekbe.
vagy olvasd digitális formában!