Mégsem lesz olcsó kisautó a Daciánál?
Hírek, 2013. június. 3.
AS

Számos pletyka keringett az utóbbi időben arról, hogy a Dacia egy városi kisautót tervez, ám ezeket a híreket most a vállalatcsoport egyik vezető tisztségviselője cáfolta meg.

 


A városi miniautók népszerűsége az európai gazdasági válság kezdete óta folyamatosan nő, mivel a pénzügyi megszorítások miatt a vásárlók egyre inkább a kisebb és olcsóbb autók felé fordultak. A Renault ügyvezetője, Carlos Tavares egy interjúban azonban mindezek ellenére tagadta azokat a híreszteléseket, amelyek szerint a Dacia beszállna az európai miniautók versengésébe, így a jövőben sem számíthatunk a Sanderonál kisebb modellek megjelenésére. Tavares szerint ugyanis a Dacia modellpalettája már így is elég széles. „El akarjuk kerülni, hogy túl sok autónk legyen” – mondta a Renault ügyvezetője az AutoNews Europe-nak adott interjújában. „Inkább a márkát kívánjuk reklámozni ahelyett, hogy marketing-költségvetésünket még több modellre kellene elosztanunk. A Dacia márka megítélésén ugyanis még lehetne javítani” – tette hozzá Tavares.


A korábbi értesülések szerint a Dacia 2015-ben egy ötajtós miniautó bemutatását fontolgatta, amelynek ára 5 ezer euró körül lehetne. A Sandero formai megoldásait alkalmazó kisautó a Renault Twingo hosszabbított padlólemezére épült volna, így több hely jutott volna az utasok és csomagok számára is. A Logan modellcsaláddal 2004-ben visszatért Dacia márka kínálata időközben kiegészült az ötajtós Sanderóval, a Duster terepjáróval, a Lodgy egyterűvel és a Dokker áruszállítóval. A márka eladásai Európában 18 százalékkal 90 ezer darabra nőttek az idei év első négy hónapjában, miközben a teljes európai piac 7 százalékkal esett vissza.


Forrás: carscoops.com

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár