Hivatalos képek és információ az új generációs Mazda3-ról
Hírek, 2013. július. 1.
AS

Az első kép után megjelentek a hivatalos képek a Mazda3 harmadik generációjáról, amely az első adatok szerint minden szempontból felülmúlja elődjét.

 

 

Bemutatkozott a Mazda3 harmadik generációja, a sportos ötajtós modellt a nagyobb testvér, a középkategóriás Mazda6 stílusában rajzolták meg. A mozgalmas formájú karosszéria 4,46 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,45 méter magas, a tengelytávolság 2,7 méteres. A csomagtartó kapacitása alaphelyzetben 350 literes, ezt a hátsó ülések ledöntésével 1250 literesre lehet bővíteni.

 

 

A Mazda6 mintájára az új Mazda3 is az alapoktól teljesen újragondolt Skyactiv hajtásláncot kapott. Az alapmodellt 1,5 literes, négyhengeres benzines szívómotor hajtja, 100 lóerős teljesítménnyel és 150 Nm nyomatékkal. Ez a modell 10,8 másodperc alatt gyorsul százra és 182 km/óra a végsebessége. A 2 literes benzines kétféle teljesítménnyel, 120 és 165 lóerővel érhető el, ezek legnagyobb nyomatéka 210 Nm, a gyorsulásuk 0-100 km/órára 8,9 és 8,2 másodperc, a végsebességük 195 és 210 km/óra. A Mazda6-ban megismert új 2,2 literes, négyhengeres turbódízel 150 lóerős teljesítménnyel, 380 Nm nyomatékkal rendelhető, ez 8,1 másodperc alatt gyorsul százra és 210 km/órával képes haladni. A 120 lóerős benzineshez és a dízelhez a hatfokozatú kézi helyett hatsebességes automata váltó kérhető.

 

 

Az új Mazda3 könnyebb is lett az elődjénél, az 1,5 literes alapmodell mindössze 1190 kg-ot nyom a mérlegen, de a kétliteres benzines is csupán 1205-1240 kg, míg a dízelmodell 1320-1330 kg-os. Az alapmodellre 16 colos kerekek kerülnek 205/60-as abroncsokkal, a nagyobb, 18 colos kerekeket 215/45 méretű gumikkal szerelik. Minden kivitel McPherson első és többlengőkaros hátsó futóművet kap.

 

 

Biztonsági berendezésekből is teljes a Mazda3 kínálata, hiszen ráfutásra való figyelmeztetés, városi vészfékezés, radaros távolságtartó tempomat, holttérfigyelő, sávelhagyásra való figyelmeztetés és automata távolsági fényszóró egyaránt elérhető hozzá. Újdonság a head-up display, de a műszeregységet is áttervezték, középre került a fordulatszámmérő, a sebességet pedig digitális kijelző mutatja. A középkonzol tetején lévő képernyő navigációs rendszere szintén új, akárcsak az SMS-eket és e-maileket kezelő program és a Bose hifi.

 




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár