Az első kép után megjelentek a hivatalos képek a Mazda3 harmadik generációjáról, amely az első adatok szerint minden szempontból felülmúlja elődjét.
Bemutatkozott a Mazda3 harmadik generációja, a sportos ötajtós modellt a nagyobb testvér, a középkategóriás Mazda6 stílusában rajzolták meg. A mozgalmas formájú karosszéria 4,46 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,45 méter magas, a tengelytávolság 2,7 méteres. A csomagtartó kapacitása alaphelyzetben 350 literes, ezt a hátsó ülések ledöntésével 1250 literesre lehet bővíteni.
A Mazda6 mintájára az új Mazda3 is az alapoktól teljesen újragondolt Skyactiv hajtásláncot kapott. Az alapmodellt 1,5 literes, négyhengeres benzines szívómotor hajtja, 100 lóerős teljesítménnyel és 150 Nm nyomatékkal. Ez a modell 10,8 másodperc alatt gyorsul százra és 182 km/óra a végsebessége. A 2 literes benzines kétféle teljesítménnyel, 120 és 165 lóerővel érhető el, ezek legnagyobb nyomatéka 210 Nm, a gyorsulásuk 0-100 km/órára 8,9 és 8,2 másodperc, a végsebességük 195 és 210 km/óra. A Mazda6-ban megismert új 2,2 literes, négyhengeres turbódízel 150 lóerős teljesítménnyel, 380 Nm nyomatékkal rendelhető, ez 8,1 másodperc alatt gyorsul százra és 210 km/órával képes haladni. A 120 lóerős benzineshez és a dízelhez a hatfokozatú kézi helyett hatsebességes automata váltó kérhető.
Az új Mazda3 könnyebb is lett az elődjénél, az 1,5 literes alapmodell mindössze 1190 kg-ot nyom a mérlegen, de a kétliteres benzines is csupán 1205-1240 kg, míg a dízelmodell 1320-1330 kg-os. Az alapmodellre 16 colos kerekek kerülnek 205/60-as abroncsokkal, a nagyobb, 18 colos kerekeket 215/45 méretű gumikkal szerelik. Minden kivitel McPherson első és többlengőkaros hátsó futóművet kap.
Biztonsági berendezésekből is teljes a Mazda3 kínálata, hiszen ráfutásra való figyelmeztetés, városi vészfékezés, radaros távolságtartó tempomat, holttérfigyelő, sávelhagyásra való figyelmeztetés és automata távolsági fényszóró egyaránt elérhető hozzá. Újdonság a head-up display, de a műszeregységet is áttervezték, középre került a fordulatszámmérő, a sebességet pedig digitális kijelző mutatja. A középkonzol tetején lévő képernyő navigációs rendszere szintén új, akárcsak az SMS-eket és e-maileket kezelő program és a Bose hifi.
DIGITÁLIS MAGAZIN