Több mint másfél perccel döntötte meg a legendás Pikes Peak hegyi verseny eddigi rekordját a kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb a magyar formatervező közreműködésével készült, 875 lóerős Peugeot 208 T16-tal.
Nagy rekorddöntésre készült a Peugeot és a Red Bull: az idei Pikes Peak hegyi futamra készítették el azt a 208 T16 versenyautót, amelynek formáját a magyar Bocsi Attila rajzolta meg, pilótának pedig a Citroën kilencszeres rali-világbajnokát, Sebastien Loeböt kérték kölcsön.
A sikeres tesztek után nem volt meglepetés, hogy Loeb és a Peugeot elsőként zárta a felfutást, de az már igen, hogy mekkora előnnyel. Az eddigi bajnok Rhys Millen 9:46 perces idejét több mint másfél perccel múlta felül a francia pilóta 8:13.878-as eredménye. A Hyundai Genesis Coupét kormányzó Millen számára azonban vigaszt jelenthet, hogy saját rekordját sikerült felülmúlnia 9:02.192-es idejével.
A hegyi versenyre épített Peugeot 208 T16-ost 3,2 literes, dupla turbós V6-os motor hajtja, amely 875 lóerőre és 882 Nm nyomatékra képes. A versenygépnek csak 1,8 másodperc kell, hogy elérje a százas tempót és 4,8 alatt gyorsul kétszázra, a végsebessége 240 km/óra. A francia márkának nem ez az első sikere a Pikes Peaken: 1988-ban Ari Vatanen, egy évvel később pedig Robby Unser nyerte a felfutást egy Peugeot 405 T16-tal.
„A legnagyobb kihívás a tervezéskor az volt, hogy a 208 T16 Pikes Peak, habár két méter széles és 10 centivel alacsonyabb, mint a szériaverzió, hasonlítson az eredeti 208-ra” – mondta az 508 RXH és a 208 Type R5 versenyautó formájáért is felelős Bocsi Attila, akinek a Peugeot 208 T16 Pikes Peak projekttel az egyik álma vált valóra.
DIGITÁLIS MAGAZIN