Sebastien Loeb megdöntötte a Pikes Peak rekordját a magyar tervezésű Peugeot 208 T16-tal
Hírek, 2013. július. 1.
AS

Több mint másfél perccel döntötte meg a legendás Pikes Peak hegyi verseny eddigi rekordját a kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb a magyar formatervező közreműködésével készült, 875 lóerős Peugeot 208 T16-tal.

 

 

Nagy rekorddöntésre készült a Peugeot és a Red Bull: az idei Pikes Peak hegyi futamra készítették el azt a 208 T16 versenyautót, amelynek formáját a magyar Bocsi Attila rajzolta meg, pilótának pedig a Citroën kilencszeres rali-világbajnokát, Sebastien Loeböt kérték kölcsön.

 

 

A sikeres tesztek után nem volt meglepetés, hogy Loeb és a Peugeot elsőként zárta a felfutást, de az már igen, hogy mekkora előnnyel. Az eddigi bajnok Rhys Millen 9:46 perces idejét több mint másfél perccel múlta felül a francia pilóta 8:13.878-as eredménye. A Hyundai Genesis Coupét kormányzó Millen számára azonban vigaszt jelenthet, hogy saját rekordját sikerült felülmúlnia 9:02.192-es idejével.




A hegyi versenyre épített Peugeot 208 T16-ost 3,2 literes, dupla turbós V6-os motor hajtja, amely 875 lóerőre és 882 Nm nyomatékra képes. A versenygépnek csak 1,8 másodperc kell, hogy elérje a százas tempót és 4,8 alatt gyorsul kétszázra, a végsebessége 240 km/óra. A francia márkának nem ez az első sikere a Pikes Peaken: 1988-ban Ari Vatanen, egy évvel később pedig Robby Unser nyerte a felfutást egy Peugeot 405 T16-tal.

 



„A legnagyobb kihívás a tervezéskor az volt, hogy a 208 T16 Pikes Peak, habár két méter széles és 10 centivel alacsonyabb, mint a szériaverzió, hasonlítson az eredeti 208-ra” – mondta az 508 RXH és a 208 Type R5 versenyautó formájáért is felelős Bocsi Attila, akinek a Peugeot 208 T16 Pikes Peak projekttel az egyik álma vált valóra.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár