Indul a táblavadászat – Jelentse be az indokolatlan sebességkorlátozást!
Riport, 2013. július. 25.
Auto2

Jövő tavaszig mintegy ötszáz új sebességmérő beszerzését tervezi a rendőrség, és ha az akció célja a közlekedés biztonságának növelése, akkor minden autós érdeke, hogy ne legyenek betarthatatlan sebességkorlátozások. Jelentse be oldalunkon, ha indokolatlan sebességkorlátozást tapasztal!

 

 

Mintegy ötszáz új sebességmérő beszerzését tervezik

Még az idén 165 mobil sebességmérő, jövő április végéig pedig legalább 300, legfeljebb 365 darab fix telepítésű ellenőrzési pont beszerzését tervezi az Országos Rendőr-főkapitányság. Európai uniós forrásokból a kormány 12,5 milliárd forintot költ a többfunkciós sebességmérők beszerzésére, az újfajta traffipaxok kamerái pedig több más szabálysértést, például a szabálytalan sávváltást, a leállósáv jogszerűtlen használatát, a tiloson való áthajtást, a biztonsági öv használatának elmulasztását is képesek dokumentálni. Eredetileg 2015 márciusában álltak volna szolgálatba az új berendezések, Pintér Sándor belügyminiszter döntése volt, hogy ennél a határidőnél korábban el kell kezdeni a berendezések telepítését. A rendőrség az ország közútjain jelenleg 154 sebességmérő készüléket üzemeltet, amelyből hét fix telepítésű, ezek jelentős részét váltják majd fel a mobil ellenőrzőpontok.

 

Fotó: origo.hu

 

Biztonságos közlekedés betartható sebességkorlátozásokkal

A beszerzéssel a rendőrség célja, hogy Magyarország megfeleljen az Európai Unió közlekedéspolitikai célkitűzésének, közleményük szerint az eddigi eredmények, a 2008 óta töretlenül javuló közúti közlekedési mutatók javítása további erőfeszítést igényel. Amennyiben az új traffipaxok beszerzése nem a bírságokból származó bevétel növelése, hanem valóban a közlekedés biztonságának javítása, akkor minden autós érdeke, hogy ne legyenek az utakon betarthatatlan sebességkorlátozások. Az indokolatlanul kitett 30-as, 40-es vagy 60-as táblák ugyanis hiteltelenné teszik a megalapozottan kint lévő korlátozásokat. A jelenség egyáltalán nem új keletű, az origo.hu öt évvel ezelőtti cikke a külső Váci út szélesítése kapcsán foglalkozik a témával, a rendőrség pedig utoljára négy éve hirdetett olyan akciót, amelyben arra kérték az autósokat, jelentsék a kint felejtett közlekedési táblákat.

 

Most mi kérjük arra az autósokat, hogy jelentsék be oldalunkon, ha indokolatlan sebességkorlátozást tapasztalnak!

 

Ehhez nem kell mást tennie, mint:

1. Regisztráljon honlapunkon az oldal jobb felső sarkában, vagy ha már regisztrált, lépjen be!

2. Töltse fel az indokolatlanul kitett tábláról készült képeket (akár többet is) a cikk alján a Képek tallózása gombbal!

3. Hozzászólásában írja meg, hol található a tábla, és tapasztalata szerint szokott-e ott a rendőrség sebességmérést végezni!

 

Ha a feltöltés során problémába ütközik, vagy mobiltelefonról szeretné feltölteni a képet, küldje el a fenti információkkal együtt az info@auto2.hu címre, és megjelentetjük az oldalon.

 

Célunk, hogy ezen az oldalon összegyűjtsük az országszerte kint lévő indokolatlan sebességkorlátozó táblákat, és erre a rendőrségi beszerzésig felhívjuk az illetékesek figyelmét.

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
szek 2013. szeptember. 4.
Az Üllői úton a kispesti sorompónál a vasúti átkelő előtt többszáz méterre mindkét irányban 30-as táblák vannak, ezek egy része alig látszik, mert az úttal párhuzamosan futó villamossínek túlsó (!) oldalára került - a képeken látszik, hogyan. A 30 pedig túl lassú, elég lenne ide a 40-es is.
Jedi5 2013. augusztus. 27.
Képes bizonyíték is van rá, hogy az M5 bevezetőn rendszeresen mérnek az 50-es tábla után, ráadásul ilyen jól el is bújnak. A Facebookon eddig már több mint 17 ezren osztották meg ezt a képet!
888 2013. augusztus. 20.
Szombathely felől a 86-os úton a váti csomópont után, ahol M86 néven kétszer kétsávos lesz az út, mielőtt megnyílna a két sáv, fél kilométeren át 60-ra kell lassítani, amit kevesen tartanak be, mert nagyon lassúnak tűnik. Szerintem ez a tábla nem indokolt.
szek 2013. július. 29.
Az 1-es úton, az M0-csomópont után, ott ahol mindenkinek ki kell mennie az M1-esről, aki nem vett matricát, kétszer két sávon egy 50-es tábla és egy lámpa is véd egy olyan buszmegállót, amit csak az ipari parkba járó dolgozók használnak (de én embert még nem láttam a környéken). Talán elég lenne csak a lámpa, vagy egy 70-es tábla, de aki itt 50-nel megy (mivel feloldó tábla nincs, ezért a megálló után lévő kereszteződésig kell annyival menni) azt gátlástalanul lenyomja a türelmetlen mögötte jövő. Nem tudom, szoktak-e mérni, de ha igen, sokat kaszálnak.
bmw5os 2013. július. 25.
Hely: M0 északi része, az M2 lehajtó után a Megyeri híd felé. Addig 110, ott van egy 80-as tábla (1. kép), majd egy emelkedő, annak a tetején készülnek a traffipax felvételek. A 80-as táblát a következő felhajtónál megismétlik (2. kép), pedig ott hosszan 3 sáv is van. A Megyeri hídon meg nemrég emelték 100-ra a határt, de előtte miért nem??
Jedi5 2013. július. 25.
Ha már M5 bevezető, ahol még Nagykörösinek hívják, kb. a felénél (Hunyadi utcánál) van egy 50-es tábla, és onnantól végig 50 (kereszteződésnél nem ismétlik, mert ugye lakott területen alapból annyi), hiába van két sáv meg buszsáv. A rendőrök itt is gyakran kihasználják a lehetőséget. Érdekes, hogy kifelé végig 70, pedig ugyanilyenek a körülmények.
kutas 2013. július. 25.
Bp-n a 2x2 sávos Gyáli úton az Ecseri út kereszteződésénél befelé 70-ről 50-re kell lassítani a kereszteződés miatt. De utána nincs újra 70, sőt, hiányos módon előbb csak bal oldalon, aztán csak jobb oldalon bújik meg egy szerény 50-es tábla. A rendőrök rendszeresen mérnek a Lukoil kút elé beállva.
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár