Környezetbarátabb és érdekes SUV a Hondától
Bemutató, 2013. augusztus. 13.
AS

2013 őszén a Honda CR-V-ben is bemutatkozik az új, 1.6 i-DTEC dízel erőforrás, amely az Earth Dreams Technology motorcsalád tagjaként a teljesítmény és a hatékonyság egyensúlyát hivatott biztosítani.

 

 

A Honda CR-V 1.6 i-DTEC a célközönség számára még nem, de a tesztelők részére már elérhető, így megjelenése előtt már tájékozódhatunk arról, hogy vajon ez a megfelelő gépjármű a számunkra, vagy sem.

A Honda modellje az új motorral a papíron leírtak alapján kissé ellentmondásos, hiszen a vevő hobbiterepjárót vásárol, ugyanakkor egy „kisebb” dízelmotort és csupán elsőkerék-hajtást kap, az egyébként ebben a kategóriában szokványos összkerekes és erőteljes motorral felszerelt gépjárművel szemben.

 

 

Az eddigiek alapján az új Honda CR-V tehát egy olyan hobbiterepjáró, amely magasabb áron rosszabb kezelhetőséget eredményez, mint egy hozzá hasonló hatchback, és nem kifejezetten off-road körülmények közé tervezték, ráadásul kisebb nyomatékkal bíró motorral is rendelkezik.

Mindezeket figyelembe véve nehezen elképzelhető, hogy az új Honda CR-V 1.6 i-DTEC elvenné a reflektorfényt a Mazda CX-5, a Volkswagen Tiguan, a Ford Kuga vagy éppen a Nissan Qashqai elől.

 

 

A klasszikus külső, az igen tágas belső tér, az alacsony károsanyag-kibocsátás, valamint a tény, hogy a megbízható gépjárműveket gyártó, a hobbiterepjáró kategória egyik kitalálójának modelljéről van szó ugyanakkor tetszetőssé teszi a CR-V új erőforrással ellátott modelljét.

Szintén a japán gyártó mellett szól, hogy az emelt építésű modelleket általában kevesen használják kifejezetten off-road célokra, így a takarékosabb 1.6-os dízelmotor, és az elsőkerék-meghajtás kezdi értelmét nyerni.

 

 

Az új CR-V a 2,2-es dízelmotorral korábban 149 g/km-es széndioxid kibocsátás-mutatóval rendelkezett, a Honda mérnökei azonban a már a Civicben is jól bevált 1.6-os dízelmotor hozzáadásával a 120 lóerős teljesítmény és a 300 Nm-es forgatónyomaték ellenére 119 g/km-re csökkentették a károsanyag-kibocsátást, amely így már most megfelel az európai uniós normának, amely 2015-től 130 g/km-ben korlátozza a széndioxid-kibocsátást.

A 119 g/km mutatóval a Honda CR-V kiemelkedően teljesít a károsanyag-kibocsátást

illetően, és jócskán felülmúlja a Ford Kugát, a Volkswagen Tiguant, valamint a Toyota

RAV4-et is, ugyanakkor elveszti a csatát a valamivel drágább Mazda CX-5 ellen, hiszen a Mazda mérnökei a 2,2-es dízeles, hatsebességes, elsőkerék-hajtású jármű esetében ugyanezt az értéket érték el.

 

 

Az új erőforrással érkező CR-V kisebb motorjának és az elsőkerék-meghajtás bevezetésének köszönhetően 116 kg-mal könnyebbre sikeredett elődjénél, amely tovább csökkentheti a fogyasztást. A Honda CR-V 1.6 i-DTEC összességében egy jó minőségű, nagy csomagterű, megbízható és alacsony károsanyag-kibocsátó családi mindenes, amely ötcsillagos eredménnyel zárt a gépjárművek töréstesztjére szakosodott Euro NCAP tesztjén.

 

 

Az új, negyedik generációs CR-V a közel ötmillió példányban értékesített elődmodellek legnemesebb vonásait örökölte, ugyanakkor praktikusabb és kifinomultabb lett. A megújult modell két- és négykerékhajtású változatban, illetve – elődjéhez hasonlóan – kétliteres benzines (i-VTEC) és 2,2-es dízel (i-DTEC) motorokkal rendelhető Magyarországon, melyeket a károsanyag-kibocsátás csökkentésére fókuszálva fejlesztettek tovább a Honda szakemberei. További információkért látogasson el a http://auto.honda.hu/modellek/Uj_CR-V/2.0_Comfort_2WD oldalra.




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár