2013 őszén a Honda CR-V-ben is bemutatkozik az új, 1.6 i-DTEC dízel erőforrás, amely az Earth Dreams Technology motorcsalád tagjaként a teljesítmény és a hatékonyság egyensúlyát hivatott biztosítani.
A Honda CR-V 1.6 i-DTEC a célközönség számára még nem, de a tesztelők részére már elérhető, így megjelenése előtt már tájékozódhatunk arról, hogy vajon ez a megfelelő gépjármű a számunkra, vagy sem.
A Honda modellje az új motorral a papíron leírtak alapján kissé ellentmondásos, hiszen a vevő hobbiterepjárót vásárol, ugyanakkor egy „kisebb” dízelmotort és csupán elsőkerék-hajtást kap, az egyébként ebben a kategóriában szokványos összkerekes és erőteljes motorral felszerelt gépjárművel szemben.
Az eddigiek alapján az új Honda CR-V tehát egy olyan hobbiterepjáró, amely magasabb áron rosszabb kezelhetőséget eredményez, mint egy hozzá hasonló hatchback, és nem kifejezetten off-road körülmények közé tervezték, ráadásul kisebb nyomatékkal bíró motorral is rendelkezik.
Mindezeket figyelembe véve nehezen elképzelhető, hogy az új Honda CR-V 1.6 i-DTEC elvenné a reflektorfényt a Mazda CX-5, a Volkswagen Tiguan, a Ford Kuga vagy éppen a Nissan Qashqai elől.
A klasszikus külső, az igen tágas belső tér, az alacsony károsanyag-kibocsátás, valamint a tény, hogy a megbízható gépjárműveket gyártó, a hobbiterepjáró kategória egyik kitalálójának modelljéről van szó ugyanakkor tetszetőssé teszi a CR-V új erőforrással ellátott modelljét.
Szintén a japán gyártó mellett szól, hogy az emelt építésű modelleket általában kevesen használják kifejezetten off-road célokra, így a takarékosabb 1.6-os dízelmotor, és az elsőkerék-meghajtás kezdi értelmét nyerni.
Az új CR-V a 2,2-es dízelmotorral korábban 149 g/km-es széndioxid kibocsátás-mutatóval rendelkezett, a Honda mérnökei azonban a már a Civicben is jól bevált 1.6-os dízelmotor hozzáadásával a 120 lóerős teljesítmény és a 300 Nm-es forgatónyomaték ellenére 119 g/km-re csökkentették a károsanyag-kibocsátást, amely így már most megfelel az európai uniós normának, amely 2015-től 130 g/km-ben korlátozza a széndioxid-kibocsátást.
A 119 g/km mutatóval a Honda CR-V kiemelkedően teljesít a károsanyag-kibocsátást
illetően, és jócskán felülmúlja a Ford Kugát, a Volkswagen Tiguant, valamint a Toyota
RAV4-et is, ugyanakkor elveszti a csatát a valamivel drágább Mazda CX-5 ellen, hiszen a Mazda mérnökei a 2,2-es dízeles, hatsebességes, elsőkerék-hajtású jármű esetében ugyanezt az értéket érték el.
Az új erőforrással érkező CR-V kisebb motorjának és az elsőkerék-meghajtás bevezetésének köszönhetően 116 kg-mal könnyebbre sikeredett elődjénél, amely tovább csökkentheti a fogyasztást. A Honda CR-V 1.6 i-DTEC összességében egy jó minőségű, nagy csomagterű, megbízható és alacsony károsanyag-kibocsátó családi mindenes, amely ötcsillagos eredménnyel zárt a gépjárművek töréstesztjére szakosodott Euro NCAP tesztjén.
Az új, negyedik generációs CR-V a közel ötmillió példányban értékesített elődmodellek legnemesebb vonásait örökölte, ugyanakkor praktikusabb és kifinomultabb lett. A megújult modell két- és négykerékhajtású változatban, illetve – elődjéhez hasonlóan – kétliteres benzines (i-VTEC) és 2,2-es dízel (i-DTEC) motorokkal rendelhető Magyarországon, melyeket a károsanyag-kibocsátás csökkentésére fókuszálva fejlesztettek tovább a Honda szakemberei. További információkért látogasson el a http://auto.honda.hu/modellek/Uj_CR-V/2.0_Comfort_2WD oldalra.
DIGITÁLIS MAGAZIN