Yaris Hybrid-R néven mutat be prototípust a Toyota a Frankfurti Autószalonon, a kisautóba az 1,6 literes turbómotor mellé két elektromotor és egy kondenzátor is kerül.
Rajzon már láthatjuk, hogyan néz ki a Toyota tanulmányautója, amelyet a Frankfurti Autószalonon mutat be. A háromajtós Yaris alapjára épülő Hybrid-R nem a japán márka eddig is ismert hibrid hajtását kapja, hanem egy annál sokkal erősebbet.
Az 1,6 literes, turbós benzinmotort a Toyota Motorsport fejlesztette ki, és 300 lóerős telejsítményre képes. Ehhez a hátsó kerekeknél oldalanként egy-egy 60 lóerős elektromotor is csatlakozik, amelyek összkerékhajtásúvá teszik a kisautót, míg egy harmadik generátorként a hatfokozatú, szekvenciális váltóhoz került beépítésre.
A Le Mans-i futamon indított TS030 Hybrid mintájára a fékezéskor visszatermelt energiát egy kondenzátorban tárolja az autó, amely nagyobb kapacitású és gyorsabban feltölthető, mint az akkumulátor, így versenycélra ideális. A Yaris Hybrid-R összteljesítménye 420 lóerő!
vagy olvasd digitális formában!