Egy kompakt tanulmányautóval példázza a Citroën azt, milyenek lesznek a C-sorozatba tartozó modelljei: a Cactus szériaváltozata akár jövőre piacra kerülhet.
Újabb koncepcióautót mutat be Cactus néven a Citroën, bár az idei kiadás kevésbé formabontó, mint a hat évvel ezelőtti C-Cactus tanulmány volt. Az újdonság egy 4,21 méter hosszú, ötajtós modell, a szabadidő-autókéra emlékeztető kialakítással, nagy kerekekkel, hangsúlyos kerékjárati ívekkel és tetősínekkel.
A jövőben a Citroën még jobban elválasztja egymástól a C és a DS modelleket, a Cactus pedig azt példázza, mire számíthatunk az alapmodellektől. Egyszerű kialakítás, komfortos utastér és megfelelő ár jellemzi majd ezeket az autókat.
Több praktikus megoldást találunk a tanulmányautón. Az egyik ilyen az Airbump névre keresztelt puha, rugalmas műanyag betét a lökhárítókban, amely ellenáll a városi parkolás által okozott kisebb sérüléseknek. A lámpák LED-esek, az utastérben 8 colos érintőképernyő helyettesíti a kezelőszerveket és egy másik kijelző a műszeregységet, az automata sebességváltó karját pedig nyomógombokra cserélték. Az első ülések lapja egy darabból áll, a kartámasz felhajtása után kanapénak is beválik.
A Cactus meghajtásáról a jelenleg is fejlesztés alatt álló Hybrid Air rendszer gondoskodik, amellyel kevesebb mint 3 litert fogyaszt az autó száz kilométeren. A forradalmi hibridhajtás a legkorábban is csak három év múlva kerülhet piacra, a Cactus szériaváltozata azonban már jövőre bemutatkozhat a C4 sorozat újabb tagjaként.
DIGITÁLIS MAGAZIN