Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató néven folytatja tovább az Állami Autópálya-kezelő
Hírek, 2013. november. 11.
AS

November elsejétől már Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. néven működik az Állami Autópálya-kezelő Zrt., a nem koncessziós autópályák kezelését ugyanis a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vette át.

 

A társaság hétfői közleménye szerint az ÁAK a Fővárosi Törvényszék Cégbíróság november 7-i bejegyzése alapján visszamenőleges hatállyal november 1-jétől folytatja tevékenységét az új néven, és továbbra is országszerte 20 ügyfélszolgálati irodában várja ügyfeleit.

 

A társaság feladata a díjszedési rendszerek, mint a használatarányos e-matricás rendszer és a megtett úttal arányos Elektronikus Útdíjszedési Rendszer fejlesztése, működtetése, a díjak beszedése és azokkal való elszámolás. Mindemellett az Elektronikus Útdíjszedési Rendszerben a díjellenőrzés-támogatás és az egyetemes útdíjszolgáltatói feladatok, valamint az e-matricás rendszerben a díjellenőrzés és a pótdíjazási tevékenység ellátása.

 

Szeptember elején határozott a kormány arról, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez kerül november 1-jével az ÁAK közútkezelői tevékenysége, az erről szóló törvénymódosítást október közepén fogadta el az Országgyűlés. A közútkezelő átvette a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetői és fenntartási tevékenységét, ingyenes üzletágátadás keretében. A Magyar Közúthoz kerültek az ehhez szükséges eszközök, a vagyon és a munkavállalók is.

 

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábban azt közölte: az MK nonprofit jellegéből adódóan, az ÁAK-tól átkerülő tevékenységekkel kapcsolatos bevételekre irányadó eltérő adózási jogszabályok alapján évi 250 millió forintos megtakarítás valósulhat meg. A két szervezet üzemmérnökségeinek ésszerűsítése, a duplikációk megszüntetése évente nagyságrendileg 500 millió forintos kiadáscsökkenést jelent. A közútkezelői tevékenységek racionalizálása és a szervezet-optimalizálás a számítások szerint évente 1-3 milliárd forintos megtakarítást hoz. A tervezett autópálya-mérnökségek – M4 Szolnok, M85, M86 – beruházásainak elhagyása közvetlenül 4 milliárd forinttal mérsékli a központi költségvetés terheit.

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár