Nagyot nőtt a teljesen új motorokkal érkező MINI
Hírek, 2013. november. 18.
AS

Hivatalosan is bemutatkozott az újkori MINI harmadik generációja, amely érezhetően megnőtt elődjéhez képest, motorjai közt pedig háromhengerest és kétliterest egyaránt találunk.

 

 

Elődei hagyományait folytatja, mégis majdnem minden téren újat mutat a modern MINI harmadik generációja. A forma azonnal felismerhető maradt, mégis minden részlete új, és a karosszéria méretei is alaposan megváltoztak. A háromajtós kisautó hossza 3,82 méter, szélessége 1,73 méter és magassága 1,41 méter, ami azt jelenti, hogy 98 mm-rel hosszabb, 44 mm-rel szélesebb és 7 mm-rel magasabb, mint elődje. A tengelytávolság 28 mm-rel 2,5 méteresre nőtt, a nyomtáv elöl 42, hátul 34 mm-rel bővült, a csomagtér pedig 51 literrel nagyobb, 211 literes lett. A légellenállási együttható a retró forma dacára mindössze 0,28.

 

 

Belül tágasabb és kényelmesebb is lett az új MINI. A jellegzetes kormánykerék és a középkonzol billenőkapcsolói ismerősek lehetnek, de a sebességmérő és fordulatszámmérő a volán mögé került. Megmaradt ugyanakkor a méretes számlap a középkonzolon, de azt a nagyfelbontású, akár 8,8 colos színes kijelző foglalja el. Az új MINI vezetője is többféle üzemmód közül választhat: az alapbeállítás mellett Green és Sport fokozatok érhetők el. A gázpedál reakcióit, a motorhangot, az automata váltó kapcsolási sebességét és az adaptív lengéscsillapítás-szabályzást egyaránt módosító beállításokat kedvünk szerint lehet paraméterezni.

 

 

Motorházfedele alatt vadonatúj erőforrásokat találunk. A MINI Cooper motorja is turbótöltéses, az 1,5 literes, háromhengeres benzines 136 lóerős teljesítményre képes 4500 és 6000 közti fordulatnál, míg 220 Nm maximális nyomatéka 1250 és 4750 közötti fordulatszámon érhető el. A Cooper ezzel a motorral elég fürge: 7,8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra és 210 km/h a végsebessége, miközben szabványos átlagfogyasztása 4,5 l/100 km. Még takarékosabb a MINI Cooper D, amely szintén új, szintén 1,5 literes és háromhengeres, de dízelüzemű motort kapott. A 116 lóerős, 270 Nm nyomatékú erőforrással 3,5 l/100 km az átlagfogyasztás, miközben ezzel sem lusta a MINI: 9,2 másodperces gyorsulást és 205 km/órás végsebességet ígér.

 

 

A csúcsmodell egyelőre a MINI Cooper S, amely most először 2 literes, négyhengeres turbós benzinmotort kapott. 192 lóerős teljesítménye 4700 és 6000 közti fordulaton jelentkezik, míg a 280 Nm csúcsnyomaték 1250 és 4750 között vethető be. Az alapmodellnél három centivel hosszabb karosszériájáról és a motorházfedélre vágott légbeömlő nyílásról felismerhető Cooper S-nek 6,8 másodperc kell a százra gyorsuláshoz és 235 km/óra a végsebessége, 5,7 l/100 km-es gyári átlagfogyasztás mellett. Az alapmodelleket 15 és 16 colos kerekekkel szerelik, de a Cooper S akár 18 colost is kaphat.

 

 

Új felszerelésekkel bővült a kínálat: immár elérhető a head-up display, a ráfutásos balesetre és gyalogosgázolásra figyelmeztető rendszer vészfékező funkcióval, a távfény-asszisztens, a táblafelismerő és a parkoló-asszisztens is. Az opciók közt ezen felül online szolgáltatásokat, kétzónás klímát, navigációs rendszert és Harman Kardon hifit is találunk.




Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár