Kategóriája élére tör az új Mercedes-Benz C-osztály
Hírek, 2013. december. 19.
AS

Teljesen megújult a Mercedes-Benz középkategóriás modellje, a vadonatúj C-osztály hibrid hajtáslánccal és légrugózással is rendelhető lesz.

 

 

Bemutatkozott a Mercedes-Benz C-osztály negyedik generációja, amely teljesen különbözik elődjétől. A forma az S-osztály mintájára készült, egyben kategóriája legáramvonalasabbja, a légellenállási alaktényezője ugyanis 0,24. A karosszériának tíz helyett már az ötven százaléka alumíniumból készült, ezzel 70 kg-ot spóroltak a tömegéből, a további súlycsökkentő megoldásokkal együtt összesen 100 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen az új C-osztály.

 

 

Méretei is megnőttek, hogy jobban elkülönüljön az időközben alá érkezett CLA-tól: a hossza 4,69 méter, a szélessége 1,81 méter, a tengelytávja 2,84 méter, ami azt jelenti, hogy 9 centivel hosszabb, néggyel szélesebb és a tengelytávja is nőtt nyolc centit, amiből főleg a hátsó lábteret bővítették. A csomagtartó kapacitása 480 literesre bővült. Az új C-osztály Sport, Exclusive és Premium kivitelekben kapható, és ahogyan a Mercedes-Benznél megszoktuk, klasszikus és sportos hűtőmaszkkal is elérhető az autó, utóbbinak a közepére kerül a nagyméretű embléma.

 

 

Belül a CLA stílusában készült műszerfalat találunk, újdonság a navigációs-multimédiás rendszer kezelőfelülete, ahol érintőpadon is bevihetők a karakterek. A 7 vagy 8,4 colos képernyőn megjelenő navigációs rendszer a Google Maps alapján dolgozik, a Street View és Facebook applikációk, az USB, SD kártya és DVD olvasók, valamint a merevlemezes háttértár, a digitális tv-vevő, a fedélzeti wifi és a hangvezérlés sem hiányzik belőle.

 

 

Biztonsági szolgáltatásai az S-osztály és a modellfrissített E-osztály mintájára bővültek. Az Intelligent Drive rendszerben megtaláljuk az Attention Assist fáradtságfigyelőt, valamint a Collision Prevention Assist Plus ráfutás-gátlót, amely 200 km/órás sebességről is képes önállóan fékezni, kisebb tempóról pedig teljesen megakadályozza az ütközést. A Distronic Plus távolságtartó tempomat Stop & Go Pilot funkciója 60 km/órás sebességig önállóan araszol a dugóban, a Brake Assist Plus pedig sávelhagyáskor tereli vissza az autót a helyes irányba. Nem hiányzik az opciós listáról a Park Assist parkoló-asszisztens és a felülnézeti képet adó, 360 fokos kamerarendszer.

 

 

Bevezetésekor háromféle motorral érhető el az autó. Az alapmodell a C 180, amelynek 1,6 literes, benzines turbómotorja 156 lóerőre és 250 Nm nyomatékra képes, 8,2 másodperc alatt gyorsul vele százra az autó és 5 l/100 km az átlagfogyasztása. A C 200 motorja 2 literes, turbós benzines, 184 lóerővel és 300 Nm-rel, 7,5 másodperces gyorsulással és 5,2 l/100 km-es fogyasztással, míg az egyetlen dízel a C 220 BlueTEC, amely a 2,1 literes turbódízel 170 lóerős, 400 Nm nyomatékú változatát kapta, 8,1 másodperc alatt gyorsul százra és 4 liter az átlagfogyasztása. Mindegyik motor Euro 6-os, közvetlen befecskendezéssel és start-stop rendszerrel szerelt, hatfokozatú kézi helyett pedig hétsebességes automata váltó választható hozzájuk.

 

 

A későbbiekben újabb motorok érkeznek a kínálatba. Az egyik az 1,6 literes turbódízel 115 lóerővel és 280 Nm-rel, illetve 136 lóerővel és 320 Nm-rel, a másik pedig a 2,1 literes dízelmotor dupla turbós, 204 lóerős, 500 Nm nyomatékú változata. A benzinesek kínálata a 2 literes turbómotor 238 lóerős változatával, valamint az egyetlen hathengeressel, a modellfrissített E-osztályban bemutatott 3 literes, 333 lóerős, dupla turbós V6-ossal bővül. A C-osztály két hibrid hajtással is rendelhető lesz: a C 300 BlueTEC Hybrid esetén a 2,1 literes, 204 lóerős dízelmotorral kombinálják az elektromos hajtást, a 231 lóerős összteljesítményű modell átlagfogyasztása 3,9 l/100 km lesz. Benzines tölthető hibrid is érkezik majd, ezt a 2 literes turbómotor 211 lóerős változatával szerelik.

 

 

A C-osztály futóműve is megújult, előre négylengőkaros, hátulra ötlengőkaros független felfüggesztést szereltek, amelyet adaptív lengéscsillapítással szereltek fel. Most először légrugózás is rendelhető a Mercedes-Benz középkategóriásához, az alapesetben hátsókerék-hajtás helyett pedig 4Matic összkerékhajtás is elérhető lesz.



Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár