Búcsúzik a Fiat Uno és a Volkswagen Transporter
Hírek, 2013. december. 21.
AS

Egészen a mai napig gyártásban volt Brazíliában a Fiat Uno és a Volkswagen Transporter T2-es szériája, a régi típusok a szigorodó előírások miatt kényszerülnek búcsúzni.

 

 

2014. január 1-jétől változnak az új autókra vonatkozó előírások Brazíliában: jövőre minden újonnan forgalomba helyezett személyautót légzsákkal és blokkolásgátlóval kell felszerelni. Még a helyi kormány is gondolkodott rajta, hogy bevezesse-e a rendeletet, attól tartottak ugyanis, hogy a lépéstől jelentősen megdrágul az autók ára, ami az eladások visszaesésével járhat.

 

 

Ez a vonakodás az oka annak is, hogy a Volkswagen egyszer már elbúcsúztatta régi Transporter modelljét. 1957 óta gyártják a típust a márka brazil gyárában, a T2 pedig 1975 óta mind a mai napig készült. A koncepció nem sokat változott, bár az utasteret némileg modernizálták, a léghűtéses motort is csak nemrégiben cserélték vízhűtésesre, ami miatt műanyag hűtőráccsal kellett elcsúfítani a klasszikus kisbusz orrát.

 

 

Nem a régi Transporter az egyetlen, aminek befejeződik a gyártása az év végén. Brazíliában egészen mostanáig készült az 1983-ban bemutatott Fiat Uno, amely az európai piacról a kilencvenes évek közepén, a Punto megjelenésével tűnt el. A dél-amerikai országban Mille néven forgalmazott kiskocsi utolsó szériája – egy kis szóviccel – Grazie Mille (ezer köszönet) néven búcsúzik, a kétezer darabos utolsó szériát Bluetooth-os CD-rádióval és egyedi mintájú kárpittal szerelték fel. A Mille egyébként sem mondható rosszul felszereltnek, hiszen légkondicionáló, szervokormány, elektromos ablakemelő és központi zár is van benne, csak a légzsák és a blokkolásgátló hiányzik, ami miatt ki kell vonni a piacról a típust.

 

 

Búcsúszéria a Transporter alapjain is készült, a Last Edition modellből mintegy 1200 darabot gyártottak le, ami elenyésző ahhoz az 1 560 000 darabhoz képest, ami a Volkswagen brazíliai üzeméből gördült ki az elmúlt évtizedek során.



Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár