Bevezetésétől kezdve kétféle teljesítménnyel, kétféle váltóval, illetve három- és ötajtós karosszériával is választható a Seat Leon sportváltozata.
A harmadik generációs Leon sportváltozatát is Cupra néven mutatta be a Seat, ám a korábbiaktól eltérően nem csak ötajtós, hanem háromajtós kivitelben is választható a modell. Első ránézésre nem sokban különbözik az FR kivitelektől, pedig nagyobb légbeömlők és 18 vagy 19 colos kerekek kerültek a spanyol sportmodellre.
Az elődjéhez hasonlóan kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotor hajtja az első kerekeket, a Cupra azonban mostantól kétféle teljesítménnyel készül. Az egyik 265 lóerős, a másik pedig 280 lóerőre képes, a legnagyobb nyomaték pedig mindkét esetben 350 Nm, ami az erősebb Seatnál 1750 és 5300 közötti fordulatszámon végig elérhető. A Leon kézi és DSG váltóval egyaránt kérhető.
A piac egyik legerősebb sportkompaktja (a Renault Megane RS és az Opel Astra OPC képes hasonló teljesítményre) álló helyből százra 5,7 másodperc alatt gyorsul és 250 km/óra a végsebessége, a legjobb átlagfogyasztása pedig 6,4 liter száz kilométeren. Ezek az adatok a motor teljesítménye, a váltó típusa és a karosszériaváltozat függvényében csak egy-egy tizeddel térnek el a megadottól.
A Leon egyik adujaként bemutatott teljesen LED-es fényszóró a Cupra esetén szériatartozék, akárcsak az adaptív lengéscsillapítás-szabályzás, a kanyarvételi tulajdonságokat pedig az elektronikus vezérlésű önzáró differenciál fokozza. A hírek szerint a Leon Cupra hamarosan nem csak háromajtós és ötajtós, hanem kombi karosszériával is megjelenik.
vagy olvasd digitális formában!