Kivonja az európai piacról, és csak hazájában kínálja majd a Lanciát a Fiat, miközben az Alfa Romeo megerősítésére készül.
Sergio Marchionne, a Fiat-csoport vezetője a La Repubblica napilapnak adott interjúban elmondta, hogy a Lancia a jövőben csak Olaszországban lesz kapható, a többi európai országban bezárnak a kereskedések.
A Chevrolet kivonásához hasonlóan drasztikusnak hangzik a döntés, de az igazság az, hogy a Lanciák többségét, nyolcvan százalékát eddig is Olaszországban adták el. Ott a márka az első tízben található, az Ypsilon pedig a második legnépszerűbb kisautó a Fiat Punto mögött. Európában viszont a 68 223 eladott autóval alig 0,6 százalékos a piaci részesedésük, a számok pedig több mint húsz százalékos visszaesést mutatnak.
A Lancia egyetlen modellje az Ypsilon marad, a Delta ugyanis még az olaszoknál is gyengén teljesít, a kompakt kategóriában éppen csak befér az első tízbe. Hasonlóan rosszul szerepel a Chrysler 300-alapú Thema, amiből tizedannyi fogy, mint Audi A6-ból vagy 5-ös BMW-ből, és a Lancia Voyager is az utolsók közt kullog az egyterű-kategóriában.
Szintén rossz eredményt mutat az Alfa Romeo, hiszen az európai piacon alig 58 ezer autót adtak el, ami majdnem harminc százalékos visszaesést jelent, ám ezért részben a két típusból (Mito és Giulietta) álló szűkös modellpaletta okolható. Marchionne tervei szerint olasz prémiummárkaként élesztik fel az Alfát, a 4C bemutatása után tehát újabb meglepetésekre készülhetünk.


