Minden eddiginél látványosabb formában született újjá a Subaru rali-versenyautójának közúti változata, az Impreza nevet elhagyó WRX STI.
Detroitban mutatta be az Impreza legújabb változatát a Subaru, amely a modellnevet elhagyva egyszerűen csak a WRX STI jelölést kapta. A korábban megjelent WRX még sportosabb változatát minden eddiginél látványosabb karosszériával szerelték, alaposan kiszélesített sárvédőkkel, 18 colos BBS kerekekkel és méretes hátsó légterelővel. A motorházfedélre vágott légbeömlő nyílás és a négy kipufogóvég is árulkodik a sportos Subaru teljesítményéről.
A WRX STI mind a négy kerekének meghajtásáról egy 2,5 literes, négyhengeres, boxer hengerelrendezésű, benzines turbómotor gondoskodik. 305 lóerős teljesítménye 6000-es fordulatszámon érhető el, a 393 Nm maximális nyomaték pedig 4000-es fordulatnál vethető be. A kézi váltó hatfokozatú, a középső differenciált és az autó karakterisztikáját a középkonzolon lévő kapcsolókkal lehet állítani.
Praktikusabb is elődjénél az új WRX STI, hiszen a tengelytávját 25 milliméterrel megnövelték, tágasabb lett a hátsó üléssor és nagyobbá vált a csomagtartó. Az utasteret alul kiegyenesített kormánykerékkel, piros váltógombbal, piros szélű Alcantara kárpitos ülésekkel és karbon-mintás betétekkel tették izgalmasabbá.
DIGITÁLIS MAGAZIN