Megkezdődött a Chevrolet kivonulásának előkészítése Magyarországon is
Hírek, 2014. január. 18.
AS

Megkezdődött a Chevrolet márka piaci kivezetésének előkészítése Magyarországon is, a budaörsi székhelyű Chevrolet Central and Eastern Europe az anyavállalat tavaly decemberi bejelentése után azonnal nekilátott a szervezésének.

 

A General Motors december 5-én jelentette be, hogy 2015-ig kivonja a Chevrolet márkát Európából. A döntést az európai autópiac kedvezőtlen helyzetével és a teljesületlen üzleti elvárásokkal indokolták. A cél ugyanakkor a General Motors európai termékkínálatának letisztítása, az Opel és a Cadillac testvérmárka piaci pozíciójának erősítése.

 

Kaszás Zoltán, a Chevrolet Central and Eastern Europe PR-igazgatója elmondta: ügyfeleiket már postai úton értesítették, valamint weboldalukon adnak tájékoztatást a kivezetéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról, és arról, hogy az autók szervizelése és az ellátás eredeti alkatrészekkel változatlan módon fennmarad. Garanciális vállalásaiért szintén helytáll a cég a kivezetés után is. A cég közelmúltbeli példákra hivatkozva honlapján azt írja, hogy a kivonulás bejelentése nem eredményez jelentős értékvesztést a nemrég vásárolt autóknál. Emiatt a vásárlók kárpótlását nem tervezik.

 

Már megkezdték az egyeztetéseket a márkakereskedőkkel is, amelyek eredményeképpen legkésőbb 2015 decemberéig lezárul az új Chevrolet-k értékesítése Magyarországon is. A GM elvárásai szerint az eredeti alkatrészek legalább a következő tíz éven át a rendelkezésre fognak állni, a szervizt javarészt a meglevő hálózaton keresztül biztosítanák. Magyarországon a GM hálózatában 23 kereskedés foglakozik új Chevrolet-k értékesítésével és márkaszervizzel. Ezek a kereskedések független gazdasági szereplők, nagyobb hányaduk már korábban is foglalkozott Opel és egyéb márkák értékesítésével, további tevékenységükről a tulajdonosaik döntenek. A budaörsi központ az Opel márka központjaként és a General Motors pénzügyi szolgáltató központjaként működik 2016-tól.

 

A Chevrolet értékesítése a márka európai megjelenését követően, 2005-ben indult el Magyarországon, piaci részesedése akkor még elérte a 4,67 százalékot. Azóta összesen több mint 39 ezer Chevrolet került magyar vevőkhöz, 2013-ban pedig 686 autót értékesítettek a 62 ezres magyar piacon. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke szerint nem volt még példa arra, hogy valamely autómárka ilyen módon vonult volna ki Magyarországról. Az egyesület álláspontja szerint a GM üzleti döntésének nem lesz érezhető hatása a magyar autópiacra, más márkák gyorsan betöltik a keletkezett űrt.

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár