Szinte alig változott a tanulmányautóhoz képest a Citroën új kompakt szabadidő-autója: a C4 Cactus egyedi formával és megoldásokkal kerül piacra.
Megjelentek az első fotók a Citroën C4 Cactus szériaváltozatáról, ami a képek szerint alig különbözik a tanulmányautótól. Újak a fényszórók és oldalablakok is kerültek a kocsira, de megmaradtak a jellegzetes könnyűfém kerekek, valamint a karosszériát védő, levegővel töltött párnák. A szabadidő-autós jelleget erősítik a burkolt kerékjárati ívek, a DS3-mal való rokonságot pedig a C-oszlop cápauszony-szerű kialakítása jelzi. A típus számtalan súlycsökkentő megoldásnak köszönhetően 200 kg-mal könnyebb, mint a hasonló méretű C4, alig egy tonnát nyom.
A 4,16 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,48 méter magas, 2,6 méteres tengelytávú C4 Cactus utastere sem sokat változott, szinte csak a kormánykereket és a szellőzőnyílásokat cserélték ki szériagyártású darabokra. Egyedi első üléspad, ami a látszattal ellentétben kétszemélyes, hiszen a közepén helyezték el a kézifékkart, míg az automata sebességváltó gombjai a műszerfalra kerültek. A középkonzol gombjait 7 colos érintőképernyő helyettesíti, akárcsak a C4 Picassóban. Csomagtartója alaphelyzetben 358 literes.
A Citroën elárulta, hogy tízféle külső és háromféle belső szín közül lehet választani, a karosszériát védő, levegővel töltött műanyag buborékokat pedig fekete, szürke és kétféle barna színben lehet kérni. A műszaki tartalomról azonban nem tudtunk meg sokat: a legtakarékosabb dízelmodell átlagfogyasztása 3,1 l/100 km, szén-dioxid-kibocsátása 82 g/km, míg a legtisztább benzines kivitel hasonló értéke is 100 g/km alatt van. Úgy tudni, háromhengeres szívó- és turbós benzinmotor, valamint négyhengeres turbódízel kerül a C4 Cactus orrába.
vagy olvasd digitális formában!