Farmotoros lett az új Renault Twingo
Hírek, 2014. február. 17.
AS

Radikális váltásra szánta el magát a Renault: farmotoros lett a Twingo harmadik generációja, amely a Smart következő nemzedékével osztozik közös alapokon.

 

 

Az 1992-es első generáció sikerét kívánja megismételni a Renault a Twingo most bemutatkozó harmadik szériájával. Éppen ezért egészen az alapoktól kezdték a tervezést, és a nagyobb fejlesztési költségek ellenére a farmotoros felépítés mellett döntöttek. Mivel a Daimler is hasonló úton járt a Smarttal, ezért 2010-ben a két cég megállapodást kötött, hogy városi minijeik következő generációit közösen fejlesztik ki: az új Twingo, valamint a két- és négyüléses Smart közös alapokon osztozik.

 

 

Az új Twingo ezért elődjénél rövidebb lett, de mivel kerekei a karosszéria sarkaiban találhatók, a farmotoros kialakítás miatt a Renault ígérete szerint csökkent a fordulókör és jóval tágasabbá vált az utastér. Az újdonság formáját nem csak a két évtizeddel ezelőtti első Twingo, hanem a korábbi, szintén sikeres Renault 5 is inspirálta. Most először a típus történetében ötajtós lett a Twingo, a hátsó ablakok csak kibillenthetők, a hátsó kilincseket pedig az ablakkeretbe rejtették. A kezdetben négyféle (fehér, világoskék, piros, sárga) színt különböző dekorációkkal lehet feldobni, és nyitható vászontető is rendelhető a kocsihoz.

 

 

Belső terét egyelőre nem fedték fel, és a műszaki adatokról sem árultak el részleteket, bár a képeken látható autó hátuljára írt TCe felirat azt sejteti, hogy a 0,9 literes, háromhengeres turbómotor dolgozik a hátsó kerekek fölött. Az új Twingo első nyilvános premierjét a genfi autószalonon tartják.




Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár