Farmotoros lett az új Renault Twingo
Hírek, 2014. február. 17.
AS

Radikális váltásra szánta el magát a Renault: farmotoros lett a Twingo harmadik generációja, amely a Smart következő nemzedékével osztozik közös alapokon.

 

 

Az 1992-es első generáció sikerét kívánja megismételni a Renault a Twingo most bemutatkozó harmadik szériájával. Éppen ezért egészen az alapoktól kezdték a tervezést, és a nagyobb fejlesztési költségek ellenére a farmotoros felépítés mellett döntöttek. Mivel a Daimler is hasonló úton járt a Smarttal, ezért 2010-ben a két cég megállapodást kötött, hogy városi minijeik következő generációit közösen fejlesztik ki: az új Twingo, valamint a két- és négyüléses Smart közös alapokon osztozik.

 

 

Az új Twingo ezért elődjénél rövidebb lett, de mivel kerekei a karosszéria sarkaiban találhatók, a farmotoros kialakítás miatt a Renault ígérete szerint csökkent a fordulókör és jóval tágasabbá vált az utastér. Az újdonság formáját nem csak a két évtizeddel ezelőtti első Twingo, hanem a korábbi, szintén sikeres Renault 5 is inspirálta. Most először a típus történetében ötajtós lett a Twingo, a hátsó ablakok csak kibillenthetők, a hátsó kilincseket pedig az ablakkeretbe rejtették. A kezdetben négyféle (fehér, világoskék, piros, sárga) színt különböző dekorációkkal lehet feldobni, és nyitható vászontető is rendelhető a kocsihoz.

 

 

Belső terét egyelőre nem fedték fel, és a műszaki adatokról sem árultak el részleteket, bár a képeken látható autó hátuljára írt TCe felirat azt sejteti, hogy a 0,9 literes, háromhengeres turbómotor dolgozik a hátsó kerekek fölött. Az új Twingo első nyilvános premierjét a genfi autószalonon tartják.




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár