Aston Martin stílusú orral újult meg a Ford Focus
Hírek, 2014. február. 24.
AS

Bemutatta a Focus modellfrissített változatát a Ford: a kompakt sikermodell kívül-belül megújult, és a motorkínálata is gazdagodott.

 

 

Még többek tetszését nyerheti el a Focus megújult változata, a kompakt Ford ugyanis megkapta a márka jelenlegi stílusirányzatának megfelelő frontrészt. A Fiesta és a szintén hamarosan érkező új Mondeo mintájára Aston Martin stílusú hűtőmaszk, új lökhárítók és fényszórók kerültek az autóra, amelynek színválasztéka egy világoskék és egy sötétkék fényezéssel gazdagodott. A hátsó lámpák is újak, noha a formájuk nem változott.

 

 

A belső térben a korábbi kritikákra válaszolt a gyártó. A középkonzolon például jóval kevesebb a kapcsoló, a kicsinek tartott színes képernyőt pedig egy 8 colos, nagy felbontású érintőképernyőre cserélték, amelyen a Sync rendszer második generációja fut. Automata sebességváltó esetén korábban a váltógombon lévő billenő kapcsolókkal lehetett manuálisan fokozatot váltani, mostantól kormánykerék mögötti fülek rendelhetők, mint bármely más autóban. Új a kormánykerék is, a korábbinál logikusabbal elrendezett gombokkal.

 

 

Megújul a Focus motorkínálata is. Az 1,6 literes szívó benzinmotor 85, 105 és 125 lóerős változatban megmarad, akárcsak az 1 literes, háromhengeres turbós benzines 100 és 125 lóerővel. Az 1,6 literes turbós benzinmotort azonban egy új fejlesztésű 1,5 literesre cserélik, amely 150 és 180 lóerővel lesz rendelhető, a jövő évtől automata sebességváltóval is. A dízeleknél szintén megmarad az 1,6 literes turbódízel 95 és 115 lóerővel, a 2 literes viszont 150 lóerős lesz, és érkezik egy vadonatúj 1,5 literes turbódízel 95 és 120 lóerővel, illetve a takarékos Econetic kivitel esetén 105 lóerővel. A Ford büszke arra, hogy az 1 literes motor 99 g/km-es szén-dioxid kibocsátásával az első nem hibrid benzines autó, amely száz gramm alatti értéket ér el a kategóriában.

 

 

A vezetéssegítő rendszerek kínálata új elemekkel bővül. A parkolási asszisztens nem csak párhuzamos, hanem merőleges helyekre is képes beparkolni, ha kell, ki is áll a helyről, és parkolóból való tolatáskor a keresztirányú forgalmat is figyeli. Az adaptív tempomat új funkciója, hogy ha nem használjuk, akkor is nézi és értesít minket a követési távolságról. Figyelmeztet a ráfutás veszélyére, a városi koccanásgátló pedig 30 helyett 50 km/órás sebességig működik. Az adaptív fényszóró a városi és autópályás körülményekhez képes igazítani a xenonfényszóró csóváját, a Fiesta után pedig itt is megjelenik a MyKey, amelynél például sebességhatárt programozhatunk az indítókulcsra, ha gyermekünknek adjuk oda az autót.

 

 

1998-as bemutatkozása óta több mint 12 millió kelt el a világszerte 140 országban forgalmazott Focusból, ezek több mint fele Európában. Ma a világ négy kontinensén nyolc országban gyártják a típust, az évi másfél milliós kapacitás azt jelenti, hogy percenként két Focus gördül le valamelyik gyártósorról. Az európai piacon 2014 második felében jelenik meg a modellfrissített kivitel.



Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár