Különc formájával tűnik ki testvérmodelljei közül a Citroën C1 új generációja, azokhoz hasonlóan vászontető és érintőképernyő is rendelhető lesz hozzá.
A Peugeot 108 után a közös alapokra épülő Citroën C1-et is bemutatta a francia gyártó. Az újdonság méretei azonosak a testvérmodellével: a három- és ötajtós változatban készülő karosszéria 3,46 méter hosszú, 1,62 méter széles és 1,45 méter magas. A csomagtartó 196 literes és a hátsó ülések ledöntésével 780 literesre bővíthető.
Vidám külsejével különbözik komolyabb stílusú francia testvérétől a C1: a frontrészre a Nissan Juke-éhoz hasonló fényszórók kerültek függőleges LED-es nappali menetfényekkel. A Peugeot-hoz hasonlóan a Citroën is kínál 1,8 méter hosszú és 0,76 méter széles, elektromosan elhúzható vászontetőt.
A mindössze 840 kilogrammos kiskocsi kínálatában kétféle motort találunk. Az alapmodellt egyliteres, 68 lóerős háromhengeressel szerelik, az ötfokozatú kézi helyett szintén ötsebességes automatizált váltót lehet rendelni, amely kúszófunkciójával a hagyományos automatákhoz hasonlóan viselkedik. A nagyobb motor az 1,2 literes, 82 lóerős háromhengeres, 118 Nm nyomatékkal, 11 másodperces 0-100-ra gyorsulással és 3,8 l/100 km-es fogyasztással.
A különböző színkombinációkkal és 15 colos könnyűfém kerekekkel feldobható külső mellett a C1 számos új extrafelszerelést is kínál. A műszerfalra 7 colos érintőképernyő kerülhet, amelynek Mirror Screen funkciója az erre képes okostelefon funkcióit jeleníti meg a kijelzőn, de a tolatókamera képét is itt látjuk. Az automata klíma, az ülésfűtés és a kulcsnélküli nyitás-indítás is ritka extrák ebben a kategóriában.
A C1 előző generációját 2005-ben mutatták be és azóta 760 ezer darab kelt el belőle. Az új széria premierjét a genfi autószalonon tartják, ott mutatkozik be a Peugeot 108 mellett a másik testvérmodell, a Toyota Aygo is.


