Itt az Audi RS3
Hírek, 2010. november. 22.
AS

Elérhetővé váltak az első gyári fotók a jövő áprilisban érkező RS3-as Audiról.

 

 

Az RS3 jó eséllyel pályázhat a legerősebb csapott hátú címre, mivel a TT RS 2,5 literes 340 lóerős öthengeres turbós motorját tudhatja magáénak, illetve egy hétsebességes S-tronic duplakuplungos automatát. Tisztán látszik, hogy az RS3-at a közeljövőben érkező 1-es M Coupé BMW vetélytársának szánják, mely bár bő tíz lóerővel még erősebb is lesz, de karakterében két hasonló autóról beszélhetünk.

 

 

A hivatalos tájékoztatás szerint az RS3 kizárólag ötajtós kivitelben lesz megvásárolható, háromajtósat nem is terveznek. Ennek fő oka, hogy ezzel a VW csoporton belül konkurenciát állítanának a háromajtós VW Golf R-nek és a Scirocco R-nek. Az RS3 megjelenése egész visszafogott lett, ahhoz képest, hogy milyen brutális vadállat. Leszámítva az orr-részt, ahol a nagyra húzott, krómmal borított hűtőmaszk dominál, az autó többi részlete finom és elegáns.

 

 

Természetesen összkerékmeghajtású lesz az RS3, mégpedig Haldex rendszerű, mely intelligensen osztja el a nyomatékot az első és hátsó tengely között, a maximális tapadás érdekében. Erre szükség is lesz, mivel a 450 newtonméter nyomatékot nem lesz könnyű kordában tartani. De ha sikerül, akkor az 4,6 másodperces gyorsulást eredményez majd százra. Ez az érték megegyezik a BMW M3 M-DCT-vel szerelt verziójának eredményével, és két tizeddel jobb, mint a kézi váltósé. Rajtprogramot is tartalmaz a váltó, de arról nincs információ, hogy a 4,6-os gyorsulást kizárólag ezzel érhetjük-e el.

 

 

Maga az autó nem mondható könnyűnek. 1575 kilogrammos súlyával 60 kilogrammal nehezebb mint a kistestvér, az S3. De nem csak nehezebb lett, hanem stabilabb is, mivel mind elöl, mind hátul szélesítették a nyomtávot és az autó maga is alacsonyabbra került, mintegy 25 mm-rel. A nagyobb teljesítményhez és keményebb futóműhöz új fékek is dukálnak, így ezeket elől 370 mm-es, hátul 310 mm-es tárcsákra cserélték.

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár