Itt az Audi RS3
Hírek, 2010. november. 22.
AS

Elérhetővé váltak az első gyári fotók a jövő áprilisban érkező RS3-as Audiról.

 

 

Az RS3 jó eséllyel pályázhat a legerősebb csapott hátú címre, mivel a TT RS 2,5 literes 340 lóerős öthengeres turbós motorját tudhatja magáénak, illetve egy hétsebességes S-tronic duplakuplungos automatát. Tisztán látszik, hogy az RS3-at a közeljövőben érkező 1-es M Coupé BMW vetélytársának szánják, mely bár bő tíz lóerővel még erősebb is lesz, de karakterében két hasonló autóról beszélhetünk.

 

 

A hivatalos tájékoztatás szerint az RS3 kizárólag ötajtós kivitelben lesz megvásárolható, háromajtósat nem is terveznek. Ennek fő oka, hogy ezzel a VW csoporton belül konkurenciát állítanának a háromajtós VW Golf R-nek és a Scirocco R-nek. Az RS3 megjelenése egész visszafogott lett, ahhoz képest, hogy milyen brutális vadállat. Leszámítva az orr-részt, ahol a nagyra húzott, krómmal borított hűtőmaszk dominál, az autó többi részlete finom és elegáns.

 

 

Természetesen összkerékmeghajtású lesz az RS3, mégpedig Haldex rendszerű, mely intelligensen osztja el a nyomatékot az első és hátsó tengely között, a maximális tapadás érdekében. Erre szükség is lesz, mivel a 450 newtonméter nyomatékot nem lesz könnyű kordában tartani. De ha sikerül, akkor az 4,6 másodperces gyorsulást eredményez majd százra. Ez az érték megegyezik a BMW M3 M-DCT-vel szerelt verziójának eredményével, és két tizeddel jobb, mint a kézi váltósé. Rajtprogramot is tartalmaz a váltó, de arról nincs információ, hogy a 4,6-os gyorsulást kizárólag ezzel érhetjük-e el.

 

 

Maga az autó nem mondható könnyűnek. 1575 kilogrammos súlyával 60 kilogrammal nehezebb mint a kistestvér, az S3. De nem csak nehezebb lett, hanem stabilabb is, mivel mind elöl, mind hátul szélesítették a nyomtávot és az autó maga is alacsonyabbra került, mintegy 25 mm-rel. A nagyobb teljesítményhez és keményebb futóműhöz új fékek is dukálnak, így ezeket elől 370 mm-es, hátul 310 mm-es tárcsákra cserélték.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár