Folytatja a hagyományokat a vadonatúj Audi TT
Hírek, 2014. március. 4.
AS

Genfben mutatkozott be az Audi TT harmadik generációja, amelynek formája a népszerű elődökét idézi, de technikája minden téren megújult.

 

 

Bemutatkozott a genfi autószalon számunkra egyik legfontosabb újdonsága, az Audi TT harmadik generációja, amelyet a márka győri üzemében gyártanak majd. Az újdonság stílusa az 1998 óta kapható elődökét idézi, noha a részletmegoldások újak. A legkönnyebben szemből ismerhető meg az új modell, a fényszórók és a hűtőmaszk ugyanis szögletesebb formát kaptak.

 

 

A moduláris padlólemezre épülő újdonság méretei nem változtak sokat, 4,18 méteres hossza, 1,83 méteres szélessége és 1,35 méteres magassága nagyjából megegyezik az elődével, noha 2,51 méteres tengelytávja négy centis növekedést jelent. A karosszéria váza nagyszilárdságú acélból készült, míg a motorházfedél, a tető, az ajtók és a csomagtér-fedél alumíniumból van: 1230 kilogrammos tömegével az új TT mintegy 50 kilogrammal könnyebb a korábbinál.

 

 

A modellváltás legnagyobb újdonságát az utastérben találjuk: az A3 stílusában készült műszerfalon nincs képernyő a középkonzolon. A műszeregység helyén találjuk a 12,3 colos, nagyfelbontású képernyőt, amely a hagyományos számlapokon túl az érintőpaddal vezérelhető infotainment adatainak megjelenítésére is képes. A megszokott klímakonzol helyett a szellőzőnyílások közepén állítható be a kívánt hőmérséklet. Az új TT ülései könnyebbek és mélyebbre kerültek, a 305 literes csomagtartó pedig tizenhárom literrel bővebb az elődénél.

 

 

Bevezetésekor háromféle motorral készül a TT. A kétliteres dízelmotor 184 lóerős és 380 Nm a legnagyobb nyomatéka, ezzel az autó 7,2 másodperc alatt gyorsul százra, 235 km/óra a végsebessége és 4,2 l/100 km az átlagfogyasztása. A szintén kétliteres benzinmotor teljesítménye 230 lóerő, a nyomatéka 370 Nm, amivel már 250 km/órás végsebességet ér el a TT. A hatfokozatú kézi váltóval 6, míg a szintén hatsebességes duplakuplungossal és összkerékhajtással 5,3 másodperc alatt éri el a százas tempót és 6,8 l/100 km az átlagfogyasztása. A csúcsmodell egyelőre a TTS, amelybe a kétliteres turbómotor 310 lóerős változata kerül 380 Nm nyomatékkal, ennek a kivitelnek már 4,7 másodperc is elég, hogy nulláról százra gyorsuljon.

 

 

Az alapváltozatot 17 colos kerekekkel szerelik, de akár 20 colos méret is elérhető hozzá. Az S-line kivitel 10 mm-rel ültetett sportfutóművet kap, akárcsak a TTS, ahol széria az egyébként felárért rendelhető mágneses adaptív lengéscsillapítás-szabályzás. A menetstabilitást a légterelő szárny is javítja, amely 120 km/órás sebességnél automatikusan emelkedik ki a TT hátuljából. Az autóhoz széria a xenonfényszóró, felárért pedig teljesen LED-es fényszórókat lehet rendelni hozzá.




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár