Folytatja a hagyományokat a vadonatúj Audi TT
Hírek, 2014. március. 4.
AS

Genfben mutatkozott be az Audi TT harmadik generációja, amelynek formája a népszerű elődökét idézi, de technikája minden téren megújult.

 

 

Bemutatkozott a genfi autószalon számunkra egyik legfontosabb újdonsága, az Audi TT harmadik generációja, amelyet a márka győri üzemében gyártanak majd. Az újdonság stílusa az 1998 óta kapható elődökét idézi, noha a részletmegoldások újak. A legkönnyebben szemből ismerhető meg az új modell, a fényszórók és a hűtőmaszk ugyanis szögletesebb formát kaptak.

 

 

A moduláris padlólemezre épülő újdonság méretei nem változtak sokat, 4,18 méteres hossza, 1,83 méteres szélessége és 1,35 méteres magassága nagyjából megegyezik az elődével, noha 2,51 méteres tengelytávja négy centis növekedést jelent. A karosszéria váza nagyszilárdságú acélból készült, míg a motorházfedél, a tető, az ajtók és a csomagtér-fedél alumíniumból van: 1230 kilogrammos tömegével az új TT mintegy 50 kilogrammal könnyebb a korábbinál.

 

 

A modellváltás legnagyobb újdonságát az utastérben találjuk: az A3 stílusában készült műszerfalon nincs képernyő a középkonzolon. A műszeregység helyén találjuk a 12,3 colos, nagyfelbontású képernyőt, amely a hagyományos számlapokon túl az érintőpaddal vezérelhető infotainment adatainak megjelenítésére is képes. A megszokott klímakonzol helyett a szellőzőnyílások közepén állítható be a kívánt hőmérséklet. Az új TT ülései könnyebbek és mélyebbre kerültek, a 305 literes csomagtartó pedig tizenhárom literrel bővebb az elődénél.

 

 

Bevezetésekor háromféle motorral készül a TT. A kétliteres dízelmotor 184 lóerős és 380 Nm a legnagyobb nyomatéka, ezzel az autó 7,2 másodperc alatt gyorsul százra, 235 km/óra a végsebessége és 4,2 l/100 km az átlagfogyasztása. A szintén kétliteres benzinmotor teljesítménye 230 lóerő, a nyomatéka 370 Nm, amivel már 250 km/órás végsebességet ér el a TT. A hatfokozatú kézi váltóval 6, míg a szintén hatsebességes duplakuplungossal és összkerékhajtással 5,3 másodperc alatt éri el a százas tempót és 6,8 l/100 km az átlagfogyasztása. A csúcsmodell egyelőre a TTS, amelybe a kétliteres turbómotor 310 lóerős változata kerül 380 Nm nyomatékkal, ennek a kivitelnek már 4,7 másodperc is elég, hogy nulláról százra gyorsuljon.

 

 

Az alapváltozatot 17 colos kerekekkel szerelik, de akár 20 colos méret is elérhető hozzá. Az S-line kivitel 10 mm-rel ültetett sportfutóművet kap, akárcsak a TTS, ahol széria az egyébként felárért rendelhető mágneses adaptív lengéscsillapítás-szabályzás. A menetstabilitást a légterelő szárny is javítja, amely 120 km/órás sebességnél automatikusan emelkedik ki a TT hátuljából. Az autóhoz széria a xenonfényszóró, felárért pedig teljesen LED-es fényszórókat lehet rendelni hozzá.




Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár