A harmadik generációs Mazda2 előzetesének tekinthető a Hazumi koncepcióautó, amelyet a genfi autószalonon mutatott be a japán gyártó.
A középkategóriás 6-os és a kompakt 3-as után hamarosan kisautóját is teljesen új fejlesztésű modellel váltja le a Mazda, az új 2-est pedig a genfi autószalonon bemutatkozó Hazumi tanulmányautó előlegezi meg. A sportos ötajtós kiskocsi stílusa az elődét követi, de megtaláljuk rajta a 3-as és 6-os jellegzetes formai elemeit is.
Méreteivel a kategória átlagához növekszik a Mazda2 következő generációja, hiszen a Hazumi karosszériája 4,07 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,45 méter magas, ami azt jelenti, hogy tizenöt centivel hosszabb, 35 mm-rel szélesebb és 15 mm-rel alacsonyabb a jelenlegi modellnél. A tengelytávolság 2,59 méteres, a tanulmányautóra 18 colos kerekeket és 215/45-ös abroncsokat szereltek.
Az utastér négyszemélyes, és nem csak az első, de a hátsó utasok is középre helyezett színes képernyős infotainment rendszert kaptak. A műszeregység a Mazda3 stílusában készült, nagy középső számlappal és mellette lévő két kisebb kijelzővel, valamint a head-up display is a kompakt modellből lehet ismerős.
A Hazumi hajtásláncáról egyelőre csak annyit árult el a Mazda, hogy a 2,2 literes turbódízel mintájára fejlesztett vadonatúj 1,5 literes Skyactiv-D került a kiskocsiba, amellyel 90 g/km alatti szén-dioxid-kibocsátást érhető el. A motorhoz hatsebességes automata váltó kapcsolódik, a hajtásláncot pedig start-stop rendszerrel és fékenergia-visszatermelő rendszerrel is felszerelték, így külön adalékkal működő katalizátor nélkül is teljesíti az Euro 6-os emissziós normát.
DIGITÁLIS MAGAZIN