A Leaf után a haszonjárművek között is bemutatta elektromos hajtású autóját a Nissan: az e-NV200 szállítókapacitása nem különbözik a belsőégésű motoros változatétól.
Sorozatgyártásra alkalmas változatban mutatta be elektromos hajtású áruszállítóját a Nissan. Az e-NV200 nem csak hajtásláncában különbözik a belsőégésű motorral szerelt változatnál: kékes színű LED-es fényszórói között hűtőmaszk helyett azt a kis fedelet találjuk, amely alatt az elektromos töltőkábel csatlakoztatható.
Belül is eltér a dízelmodelltől az e-NV200: a hagyományos műszeregységet digitális kijelzőre cserélték, de a kormánykerék és a középkonzol kialakítása is a Leaf utasteréből lehet ismerős. Az automata klímaberendezés és a hatótávot is számoló navigációs rendszer az áruszállítóban is megtalálható.
A hajtáslánc megegyezik azzal, amit a Leaf továbbfejlesztett változatában találunk, a 109 lóerős elektromotor ezért kis helyen is elfér. A 24 kilowattórás akkumulátort a padlóba építették be, ezzel az e-NV200 karosszériamerevsége is jobb, mint a belsőégésű motoros változaté. Menetteljesítményeit még nem ismerjük, de a Nissan szerint az elektromos modell fürgébb, mint a dízelkivitel.
A hagyományos aljzattal nyolc óra alatt tölthető fel az akkumulátor, az Európa-szerte ezer helyen elérhető gyorstöltővel pedig fél óra alatt 80 százalékos töltöttség érhető el, a hatótáv 170 kilométer. Ami az áruszállítóknál fontos: a raktér továbbra is 4,2 köbméteres, ami azt jelenti, hogy két Euro-raklap is befér a Nissan elektromos haszonjárművébe, amely személyszállító kisbusz-változatban is kapható.
DIGITÁLIS MAGAZIN