A legújabb modelljét ötajtós ferdehátú változatban is elkészítette a Lada: a Granta praktikusabb változatát a Samara utódjaként Izsevszkben gyártják.
A négyajtós lépcsőshátú után ötajtós ferdehátú változatban is elkészült a Lada legújabb modellje. A praktikusabb Granta karosszériájának nem csak a hátulját tervezték át: a három éve bemutatott alapmodellhez képest új az első lökhárító légbeömlője és ködfényszórója, valamint az eredeti tervekkel ellentétben nem a négyajtós hátsó lámpái kerültek rá, hanem egy valamivel formásabb darabot terveztek hozzá. A jobban felszerelt kivitelekben LED-es irányjelzők kerültek a visszapillantó tükrök házába.
A ferdehátú Granta utasterében is találunk néhány változtatást, hiszen igényesebb anyagokat használtak a tervezők. Az ötajtós modell csomagtartója alaphelyzetben 440 literes, ami negyven literrel kevesebb, mint a lépcsőshátúé. Az alapváltozat felszereltsége szegényes, hiszen blokkolásgátló, szervokormány és elektromos ablakemelő csak felárért jár. A csúcsmodellben légzsákot, ködfényszórót, klímaberendezést és 7 colos érintőképernyős infotainment rendszert találunk, a tolatóradar, esőérzékelős ablaktörlő és ESP még itt is plusz pénzért kapható.
A motortérben 1,6 literes, négyhengeres benzines erőforrást találunk, ami három teljesítményszinttel érhető el. Az alapváltozat 87 lóerős, de lehet kérni 98 lóerős és 106 lóerős kivitelben is az autót. A Lada Granta ötajtós változatának gyártása Izsevszkben kezdődik, ahol egészen mostanáig a Samarák készültek. Az újdonság bemutatásával együtt azt is közölték: az egy kategóriával nagyobb Priora utódja a Vesta nevet kapja, és ezen mutatkozik be elsőként a Lada új stílusirányzata, amelyet az X-Ray tanulmányautóval vezettek be.
vagy olvasd digitális formában!