Spider kivitelben is bemutatta sportkocsiját az Alfa Romeo: a genfi autószalonon látott 4C nem csak a tető hiányában különbözik a kupétól.
Logikus lépés volt az Alfa Romeótól, hogy kupé után nyitott tetős karosszériával is elkészítette új sportkocsiját. A 4C Spider pedig talán még szebb is, mint a zárt tetős kivitel, hiszen a futurisztikus fényszórók helyett hagyományos lámpatesteket kapott, karbon betéttel, amelyek talán idővel a kupén is megjelenhetnek. Az utasteret egyszerű vászontető védi rossz idő esetén.
Mivel nagyszilárdságú szénszálas utascella köré épül, nem volt szükség súlyos merevítő elemekre a tető nélküli változat elkészítésekor, a 4C Spider ezért a kupéhoz hasonlóan könnyű, menetkészen is kevesebb, mint ezer kilogrammot nyom. A kupén a hátsó szélvédő alatt látható motor itt elbújt, a szélvédőkeret és a bukókeret viszont szénszálas anyagból készült.
Műszaki téren nem változott a 4C, a hátsó kerekeket továbbra is az 1,75 literes, négyhengeres, benzines turbómotor 240 lóerős változata hajtja, duplakuplungos sebességváltón keresztül. A prototípusra előre 18, hátulra 19 colos kerekek és Pirelli abroncsok kerültek, és újdonság a középen kivezetett kettős kipufogóvég. A 4C Spider gyártásáról nem esett szó, de szinte biztosra vehető, hogy hamarosan kaphatóvá válik az újabb karosszériaváltozat.
vagy olvasd digitális formában!