Újabb szabadidő-autó tanulmányával állt elő a koreai Ssangyong: a hétszemélyes XLV Concept kis dízelmotoros hibrid hajtást kapott.
Szabadidő-autókból álló kínálatát tovább bővíti a jövőben a Ssangyong, ennek előzeteseként újabb tanulmánymodellel állt elő az idei genfi autószalonon. Az XLV Concept a kompakt crossoverek közé érkezne 4,43 méteres hosszával, 1,85 méteres szélességével és 1,6 méteres magasságával.
B-oszlop nélküli, hátrafelé nyíló ajtókkal megközelíthető utasterének érdekessége nem is a műszeregységet helyettesítő színes képernyő vagy a középkonzol érintőgombos kezelőfelülete, hanem az üléselrendezés. A hét különálló ülés három sorban található, de a hetedik ülést a második és a harmadik sor között lehet csúsztatni, attól függően, melyik sorban ülnének többen.
Hajtásláncát az európai igényeknek megfelelően fejleszti a Ssangyong, ennek megfelelően az XLV Concept orrába egy 1,6 literes, négyhengeres turbódízel motor került, amit 16 lóerős elektromotor és 500 wattórás lítiumion akkumulátor egészít ki hibrid hajtássá. A prototípus szén-dioxid-kibocsátása így kézi váltóval 98, automatával pedig 109 g/km.
vagy olvasd digitális formában!
