A 21-es főút négysávossá való bővítése mellett kihelyezett 40 km/órás sebességkorlátozást jelző táblák akkor is kint voltak, amikor látszólag nem folyt munkavégzés. A beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. lapunknak elmondta, miért.
Jelenleg is dolgoznak a munkagépek a 21-es számú főút felújításán és négysávossá való bővítésén, a tervek szerint a 9,8 kilométernyi útszakaszt a következő év első felére adják át. Kollégánk beszámolója szerint a 40 km/órás sebességkorlátozást jelző táblák akkor is kint vannak, amikor látszólag nem folyik munkavégzés, ennek okait keresve kérdeztük meg a beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-t.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője kérdésünkre elmondta, hogy a 21-es főút Nógrád illetve Heves megyei szakaszán végeznek korszerűsítést, a forgalmi és sebességi korlátozásokat pedig a Magyar Közút, illetve a Heves megyei kormányhivatal közlekedési felügyelősége által jóváhagyott ideiglenes forgalmi terv alapján léptetik életbe. A szóvivő elismerte, hogy a munkaterületet érintő útpályán több, 300 méteres szakaszokon 40 km/órás sebességkorlátozás volt érvényben, amíg az út közvetlen közelében a fakivágási illetve növényirtási feladatokat a kivitelező végezte.
Április 8-án azonban a Heves megyei szakaszon a 40 km/h órás korlátozó táblákat a Lőrinci elágazó kivételével a Magyar Közút elbontotta. Itt 400 méter hosszan továbbra is érvényes a 40 km/órás korlátozás, mert jelenleg épületbontást végeznek, ezért beláthatatlan és balesetveszélyes az útszakasz. A Magyar Közút továbbá három darab 60 km/órás sebességkorlátozó táblát helyezett ki Zagyvaszántó végénél, illetve Zagyvaszántó és Apc között két helyen, ezek a sebességkorlátozások 300 méter hosszan érvényesek.
A sebességkorlátozásnak több oka is van – fejtette ki Loppert Dániel –, egyrészt a földmunkák miatt a munkaterületen jelentős a nehézgépjármű-forgalom, például nyergesvonatók ki- és behajtása, másrészt az új nyomvonalon épülő lehajtóknál a meglévő és az új pályaszerkezetnél több mint három méteres a szintkülönbség. A nagy szintkülönbség miatt éjjel-nappal fokozott a balesetveszély, ezért a NIF Zrt. különösen kéri, hogy az arra közlekedők tartsák be az érvényes sebességkorlátozást.
A Nógrád megyei szakaszon jelenleg a beruházás okán nincs sebességkorlátozás. Igaz, a beruházástól függetlenül Jobbágyi kihajtónál egy állandó 60 km/órás korlátozó tábla van érvényben. Ezen a szakaszon a humuszleszedési munkálatok megindulásával helyezi ki a Magyar Közút a 60 km/órás sebességkorlátozást.
DIGITÁLIS MAGAZIN