A túrakocsi-világbajnokság idei első futamán két pontot szerzett Michelisz Norbi, majd a kormányszervó hibája miatt kiállt, így kimaradt a második futam rajtbalesetéből.
Marokkóban indult a túrakocsi-világbajnokság idei szezonja, ahol a tavalyinál szélesebb, erősebb, jobb aerodinamikájú autók álltak rajthoz. A Honda és a Lada mellé gyári csapatként csatlakozott a Citroën, de a Chevrolet autóit is továbbfejlesztették. Michelisz mellett Hondával indul a marokkói Bennani, a Ladához igazolt a világbajnok Rob Huff, a Citroën pedig a címvédő bajnok Yvan Muller és a kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb mellé a tavaly feltűnt José Maria Lopezt szerződtette.
Michelisz a nyolcadik helyet szerezte meg az időmérőn. Az első futamon az előtte rajtoló Münnich a szabad jelzés előtt beugrott, majd megtorpant, Norbi ezt kihasználva előzte meg. Sokáig tartotta hetedik helyét, majd egy körrel a vége előtt az őt támadó Bennani megelőzte, és ezt a lehetőséget a mögöttük autózó Valente is kihasználta: Michelisz a kilencedik helyezéssel két pontot szerzett. A versenyt hatalmas fölénnyel, rajt-cél győzelemmel a három Citroën zárta Lopez, Loeb és Müller sorrendben.
Norbi Hondájának kormányszervója meghibásodott, és a biztonsági kockázat miatt a Zengő Motorsport úgy döntött, nem indul a második futamon, ahol pedig a megfordított rajtsorrend miatt a harmadik pozícióból rajtolhattak volna. Szintén nem indult két Lada turbó- és fékprobléma miatt. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a második futam komoly rajtbalesettel kezdődött, amiből Michelisz kimaradt: az élről induló Coronel és a helyi Bennani összeütközött, közben pedig Muller autóját is elsodorták. A futamot leállították és a biztonsági autó mögött indították újra. Bennani az élről rajtolt, de a baleset okozása miatt áthajtásos büntetést kapott, és hiába előzött többször, a verseny végén kizárták. A második futamot Loeb nyerte, mögötte Lopez és Chilton végeztek.
DIGITÁLIS MAGAZIN