Története során először versenyez Magyarországon a Citroën Racing, amelynek három pilótája két futam után vezeti a túrakocsi-világbajnokság mezőnyét.
A túrakocsi-világbajnokság idei szezonja rendkívül szoros időbeosztással kezdődött: a marokkói és a franciaországi futamot csak egy hét választotta el egymástól, a Paul Ricard pályán rendezett versenyt követően pedig a Citroën Racing szerelőinek csupán három napjuk volt arra, hogy eltüntessék az autók futam közben szerzett sérüléseit, majd a három C-Elysée WTCC útra is kelt Magyarország felé.
Yves Matton, a Citroën Racing vezetője szerint a csapat eddig a várakozásokon felül szerepelt, hiszen egy tripla és három dupla győzelemmel a pilótáik egyértelműen vezetik a bajnokságot. Úgy tűnik számára, hogy a csapat jól hozzászokott az új szakághoz, a futamok közbeni gyors változásokhoz, és a három versenyző között is tökéletes az összetartás.
Yvan Muller abszolút esélyesként érkezik a Hungaroringre, hiszen az eddigi három évben mindháromszor az első rajtkockából indult az első futamon, amelyeket rendre meg is nyert, 2011-ben pedig mindkét versenyen őt intették le elsőként. A Citroën másik két pilótája is járt már a Hungaroringen: Sebastien Loeb néhány éve egy F3000-es együlésest tesztelt, tavaly pedig itt kezdte a C-Elysée WTCC fejlesztési munkáit. José Maria Lopez utoljára 2006-ban járt Budapesten egy GP2-es versenyen. Mint mondja, nem csak a technikás pálya miatt várja a versenyt, hanem azért is, mert úgy tudja, hazája, Argentína mellett a Hungaroringre látogat ki a legtöbb néző, akik hihetetlen hangulatot varázsolnak a pályára.
A hétvége programja a következő: a pénteki szabadedzés 12 óra 30 perctől 13 óráig tart, ezt szombaton két másik követi, 9 és 12 órakor. Az időmérő futamok 14 óra 30 perckor kezdődnek. A verseny napján 13 óra 35 perckor kezdődik az első futam, 14 óra 35 perckor pedig a második. Még mielőtt kivonulna a mezőny a Hungaroringre, a Citroën Racing pilótái is részt vesznek a Nagy Futamon, ahol a Duna két partján száguldanak majd óriási tömeg előtt Formula–1-es és DTM versenyautókkal együtt.
DIGITÁLIS MAGAZIN